Jak ćwiczyć, by mieć lepszy seks?

Zobacz, jak ćwiczyć m.in. mięśnie Kegla i głębokie mięśnie brzucha, by cieszyć się udanym seksem!

seks

fot. Fotolia

Jak ćwiczyć mięśnie Kegla?

Podstawowymi mięśniami, o które trzeba dbać, bo mają ogromny wpływ na nasze doznania seksualne, są tzw. mięśnie Kegla, czyli grupa mięśni, obejmująca mięśnie dna miednicy, mięsień łonowo-guziczny, część mięśnia dźwigacza odbytu i mięśnie pochwy.

Ćwiczenia Kegla polegają na regularnym napinaniu i rozluźnianiu tych mięśni. Najlepsze efekty można osiągnąć ćwicząc za pomocą kulek waginalnych, potocznie zwanych też kulkami gejszy czy smartballs, które umieszcza się w pochwie.

– Lekarze zalecają zaciskanie mięśni i to jest właściwa droga, jednak nie zawsze pamiętamy o ćwiczeniach, a czasem mięśnie są tak słabe, że tego nie potrafimy. Efektywność ćwiczeń za pomocą kulek polega na tym, że mniejsze kuleczki, które są w środku właściwych kulek waginalnych, obijają się o ścianki, powodując mikrodrgania i wywołując mimowolne napinanie się mięśni – wyjaśnia Anna Moderska, konsultantka erotyczna współpracującą z marką Fun Factory, producenta gadżetów erotycznych.

Ćwiczymy głębokie mięśnie brzucha

Chcąc cieszyć się częstszymi i mocniejszymi orgazmami trzeba także zadbać o głębokie mięśnie brzucha.

Świadomość tych mięśni można zbudować poprzez regularne ćwiczenia pilatesu, jogi czy uprawiając tzw. trening core stabilizujący mięśnie całego tułowia. Istotą tego rodzaju ćwiczeń jest utrzymywaniu kręgosłupa, ale także całego ciała w równowadze podczas ruchu i w bezruchu, np. podczas stania na jednej nodze, w pozycji tzw. deski czy podczas wykonywania asan uprawiając jogę. Jednym z najlepszych ćwiczeń podnoszącym sprawność seksualną są także pompki.

Pozytywny wpływ na aktywność seksualną ma niemal każda aktywność fizyczna, jak zwykły spacer, rekreacyjna jazda na rowerze czy pływanie. Będąc w lepszej kondycji fizycznej mamy więcej siły i chęci do wytrzymania w różnych pozycjach seksualnych.  

– Energiczny seks to duża dawka gimnastyki, która wymaga sprawnego ciała, elastyczności i formy, żebyśmy się nie zmęczyli lub nie zrobili sobie nic złego podczas zabawy. Bardzo ważna jest także praca nad elastycznością mięśni, żeby nie łapały nas nieprzyjemne skurcze – dodaje Anna Moderska.

Zobacz też: Czy poziom libido można zmierzyć?

Trzy proste ćwiczenia, by wzmocnić doznania seksualne:

  1. Kwiat lotosu. Usiądź na podłodze, skrzyżuj nogi, starając się stopy położyć na udach. W takiej pozycji napinaj przez kilka sekund mięśnie miednicy, następnie je powoli rozluźniaj.
  2. Brzuszki z rozkrokiem. Połóż się na podłodze, unieś do góry nogi zgięte w kolanach. Podnieś klatkę piersiową odrywając łopatki od podłogi, jednocześnie rozłóż nogi na zewnątrz, a ramiona wyciągnij maksymalnie do przodu pomiędzy uda.
  3. Klęk z wypadem. Uklęknij siadając na stopach. Podnieś pupę do góry, wypnij do przodu biodra, jednocześnie kierując ręce do tyłu. Uklęknij z powrotem na stopach.

Zobacz też: Pozycje seksualne dla ciężarnych

Źródło: materiały prasowe Fun Factory/mn

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)