Poznaj całą prawdę o tym składniku suplementów odchudzających!

Nie masz pojęcia czym jest spirulina? Tutaj dowiesz się o odchudzających i zdrowotnych właściwościach rośliny oraz o tym, jak ją stosować!

spirulina odchudzanie - działanie i efekty
fot. Fotolia

Czym jest spirulina?

Spiruliną nazywamy rodzaj alg morskich z grupy sinic, który jest uznawany za najbardziej pełnowartościową odmianę tego gatunku. W jej składzie znajdziemy białko, witaminy z grupy B, E, beta-karoten, kwas foliowy, nienasycone kwasy tłuszczowe wspomagające odchudzanie oraz ogrom minerałów (m.in. żelazo, mangan, cynk, selen i miedź). Dodatkowo - tylko w spirulinie - znajdziemy barwnik nazywany fitocyjaniną, która w towarzystwie chlorofilu działa przeciwzapalnie i oczyszczająco.

Jak działa?

Zdaniem naukowców spirulina wykazuje zdolności oczyszczające, usprawnia metabolizm i procesy trawienia. Dodatkowo wspomaga układ immunologiczny, dzięki czemu zmniejsza ryzyko pojawienia się chorób (np. nowotworowych) na skutek działania wolnych rodników. Spirulina może dodatkowo wykazywać również zdolność stymulowania komórek macierzystych szpiku kostnego do ich wzrostu, spowalnia procesy starzenia, a także może wspomagać naprawę uszkodzonych komórek DNA. Jeśli chodzi o właściwości odchudzające, spirulina obniża poziom cukru we krwi, zmniejsza apetyt oraz poziom cholesterolu LDL.

Kto może stosować spirulinę?

Spirulinę można kupić w postaci tabletek (jako suplementy diety) lub w postaci proszku (wykorzystywana w wyrobach kosmetycznych). Jest jednak droga, bowiem miesięczna kuracja kosztuje ok. 100 zł. Suplementacja spiruliną jest polecana osobom z anemią, wegetarianom, stosującym diety niskokaloryczne oraz tym, którzy palą lub stale podlegają farmakoterapii. Jej zdolności odtruwające pomogą oczyścić organizm z zalegających toksyn.

Komu algi nie są zalecane?

Przede wszystkim dzieci, kobiety w ciąży i karmiące piersią oraz osoby chore na fenyloketonurię (nietolerancję fenyloalaniny). Choć żadne badania nie wykazały możliwości przedawkowania spiruliny, lepiej nie przekraczać zalecanych porcji.

Spirulina a inne produkty spożywcze

Według badań spirulina zawiera w sobie 3 razy więcej wapnia niż mleko, prawie 4 razy więcej białka niż tofu, 23 razy więcej żelaza niż szpinak oraz 39 razy więcej beta karotenu niż karotka.

Uwaga! Dostępną w Polsce spirulinę często możemy kupić jedynie przez internet. Niestety prawdopodobnie niemal w całości pochodzi z Chin i jest wątpliwej jakości. Znacznie lepiej wybierać te pochodzącą ze Stanów Zjednoczonych. Dlaczego nie warto ryzykować? Bowiem zażywanie zakażonych alg może doprowadzić do poważnych problemów związanych z wątrobą.

Publikacja:
Wydawca serwisu, Redaktor
Oceń 3,75 / 4 głosy
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj

Jak i gdzie bezpiecznie kupować suplementy?

 

Zobacz także

 
 
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Kalkulator BMI
Waga Wzrost
Oblicz