Specjalista Dietetyk w firmie Dr Bardadyn

Absolwentka Dietetyki na Wydziale Nauk o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego oraz Bezpieczeństwa Żywności i Żywienia w Instytucie Żywności i Żywienia w Warszawie. Pracuje jako Specjalista Dietetyk w firmie Dr Bardadyn. www.dietastrukturalna.pl

Czosnek - naturalny sposób na przeziębienie
Czosnek - naturalny sposób na przeziębienie4 lata temu
Czosnek to jeden z niewielu antybiotyków występujących w naturze. Wzmacnia odporność, chroni przed przeziębieniem. Warto po niego sięgnąć gdy czujemy się "niewyraźnie". Jakie jeszcze właściwości posiada ta roślina? Czytaj więcej
Tłuszcze polecane w diecie strukturalnej
Tłuszcze polecane w diecie strukturalnej5 lat temu
Jesteś na diecie strukturalnej lub zamierzać zacząć ją prowadzić? Zobacz, jakie tłuszcze są polecane w tej diecie! Oto ich zdrowe źródła. Czytaj więcej
Przyprawy do deserów – co je cechuje?
Przyprawy do deserów – co je cechuje?5 lat temu
Jaki smak i aromat mają przyprawy dodawane zwykle do deserów? Dlaczego kardamon pasuje do czekolady, a cynamon dodajemy do szarlotki? Dowiedz się więcej! Czytaj więcej
Nasiona roślin strączkowych w diecie strukturalnej
Nasiona roślin strączkowych w diecie strukturalnej5 lat temu
Które nasiona roślin strączkowych są zalecane w diecie strukturalnej i dlaczego? Jak je przetwarzać? Zobacz, jak cenne właściwości posiadają poszczególne nasiona! Czytaj więcej
Przyprawy do mięsa – jak je dobierać?
Przyprawy do mięsa – jak je dobierać?5 lat temu
Czy wiesz, jak dobrać odpowiednie przyprawy do miesa? Kiedy zastosować bazylię, tymianek, do czego pasuje kolendra? Zobacz! Czytaj więcej
Niedobór witaminy D? - wystarczy 15-minutowa kąpiel słoneczna!
Niedobór witaminy D? - wystarczy 15-minutowa kąpiel słoneczna!6 lat temu
Połowa ludności cierpi na niedobór witaminy D. Niewiele osób wie, że najłatwiej jest wytworzyć witaminę D podczas kąpieli słonecznej, ponieważ tylko w niewielkim stopniu zapotrzebowanie na witaminę D pochodzi z pokarmu. Czytaj więcej
Co zawierają przyprawy?
Co zawierają przyprawy?6 lat temu
Przyprawy zawierają substancje czynne, które prócz smaku i zapachu wykazują korzystne działanie na organizm. Co zawierają przyprawy? Czytaj więcej
Żurawina w diecie strukturalnej
Żurawina w diecie strukturalnej6 lat temu
Żurawina zawiera błonnik, magnez, potas, wapń i żelazo, jej spożywanie pomaga w obniżaniu "złego" cholesterolu LDL, antyoksydanty zapobiegają nowotworom. Dlaczego żurawina jest polecana w diecie strukturalnej? Oto przepis na koktajl z żurawiną na diecie strukturalnej. Czytaj więcej
Słodkie też może być zdrowe
Słodkie też może być zdrowe7 lat temu
Słodycze czy ciasta są zawsze na liście produktów zabronionych, gdy chcesz prowadzić zdrowy styl życia. Dzieje się tak z uwagi na duże ilości tłuszczu, w tym nasyconych kwasów tłuszczowych czy cukru. Niewiele osób jednak wie, że odpowiednia kompozycja składników może spowodować, że nawet ciasto staje się pożywnym elementem diety. Odpowiedni dobór zdrowych surowców wcale nie pogarsza smaku ciastom czy deserom. Więc nic bardziej mylnego, że zdrowe od razu musi kojarzy się z gorszym ich smakiem. Czytaj więcej
Kasze w diecie strukturalnej
Kasze w diecie strukturalnej7 lat temu
Kasze są produktem szczególnie polecanym w diecie strukturalnej ze względu na bogactwo witamin i składników mineralnych. Zawierają witaminy z grupy B, w tym witaminę B1, B2 i B6 oraz witaminę E, PP i kwas foliowy. Zawierają stosunkowo dużo potasu, fosforu, magnezu, żelaza, cynku, manganu, krzemu i wapnia. Są źródłem białka roślinnego, ale ze względu na brak lizyny i tryptofanu (aminokwasów) należy spożywać je wraz z białkiem zwierzęcym - mięsem lub mlekiem. Kasze są bogate także w błonnik pokarmowy, który zapewnia prawidłową pracę układu pokarmowego i perystaltyki jelit. Czytaj więcej