co jeśc przed treningiem - najlepsze propozycje fot. Fotolia

Co jeść przed treningiem - najlepsze propozycje

Aby mieć energię do intensywnych ćwiczeń, zjedź coś pożywnego. Oto nasze podpowiedzi!
Agata Bernaciak / 16.10.2013 15:56
co jeśc przed treningiem - najlepsze propozycje fot. Fotolia

Posiłek i ćwiczenia powinien dzielić pewien okresu czasu. Dlaczego? Bo jeśli podczas procesu trawienia zaczniesz trenować, możesz doprowadzić do wzdęć, wymiotów i bólów brzucha. Dzieje się tak na skutek wzmożonej pracy mięśni i niedotlenienia procesu trawienia, bowiem krew zamiast go wspomagać "ucieka" do mięśni, które intensywniej pracują.

Najlepsze przedtreningowe przekąski i posiłki

Od dwóch do czterech godzin przed ćwiczeniami
  • kurczak z ryżem i sałatą
  • sałatka ryżowa
  • kanapka/bułka/bajgiej/tortilla z kurczakiem, rybą, serem, jajkiem albo masłem orzechowym i sałatką
  • duszony kurczak i warzywa
Od jednej do dwóch godzin przed ćwiczeniami
  • świeże owoce
  • koktajl mleczny
  • batonik zbożowy albo śniadaniowy
  • rozcieńczony sok owocowy
Uwaga! Jeśli jedzenie będzie lekkostrawne, możesz zacząć ćwiczyć już po upływie godziny. Jeśli zaś posiłek był bardzo syty, idź na trening nie wcześniej niż dwie godziny po zakończeniu jedzenia. Z wyżej wymienionych przyczyn pamiętaj, aby pierwszy posiłek po treningu zjeść także po upływie chociaż 30 minut.