ćwiczenia na podbródek fot. Adobe Stock, primipil

4 skuteczne ćwiczenia na drugi podbródek. Wykonuj je codziennie, a fałda pod brodą zniknie

Ćwiczenia na podbródek ujędrnią skórę twarzy i szyi, dzięki czemu podwójny podbródek zanika. Wykonuj ćwiczenia na podbródek przynajmniej 3 razy w tygodniu. Zestaw ćwiczeń i masaż podbródka zajmuje tylko 15 minut. Wykonuj je regularnie, a zobaczysz efekty w postaci jędrnej i napiętej skóry w okolicach podbródka.
Agata Bernaciak / 05.05.2022 15:54
ćwiczenia na podbródek fot. Adobe Stock, primipil

Ćwiczenia na podbródek pozwalają zatrzymać czas i napiąć skórę. Nie potrzebujesz zabiegów na drugi podbródek. Wystarczą regularne ćwiczenia podobne do jogi twarzy. To kilka ruchów i masaż, które ujędrnią skórę przy podbródku i wymodelują te okolice. Ćwiczenia najlepiej wykonywać przed lustrem.

Spis treści:

  1. Ćwiczenie na podbródek nr 1: Patrz do góry
  2. Ćwiczenie na podbródek nr 2: Ruszaj językiem
  3. Ćwiczenie na podbródek nr 3: Wyciągaj język
  4. Ćwiczenie na podbródek nr 4: Napinaj mięśnie warg
  5. Ćwiczenia na podbródek: efekty
  6. Sposoby na pozbycie się drugiego podbródka
  7. Drugi podbródek - skąd się bierze?

Ćwiczenie na podbródek nr 1: Patrz do góry

  1. Odchyl głowę do tyłu.
  2. Poruszaj ustami ułożonymi jak do pocałunku.
  3. W trakcie wykonywania tego ćwiczenia na podbródek zaciskaj i rozluźniaj mięśnie.
  4. Powtórz je w 3 seriach po 40 razy.

ćwiczenie na podbródek: patrz do góryfot. Ćwiczenie na podbródek z odchyloną głową/ iStock by Getty Images, juliawhite

Ćwiczenie na podbródek nr 2: Ruszaj językiem

  1. Połóż dłoń na szyi (kilka centymetrów poniżej szczęki).
  2. Następnie przesuwaj język w tył jamy ustnej - ruch mięśni powinnaś czuć pod palcami.
  3. Powtórz ćwiczenie w 3 seriach po 15 razy. 

ćwiczenia na podbródek: ruszaj językiemfot. Ćwiczenie podbródka ruchami języka/ iStock by Getty Images/ juliawhite

Ćwiczenie na podbródek nr 3: Wyciągaj język

  1. Wyciągnij język i połóż go na brodzie.
  2. Następnie ruchem pulsującym przemieszczaj go najdalej, jak tylko możesz.
  3. Powtórz ćwiczenie w 3 seriach po 10 razy. 

ćwiczenie na podbródek: wyciągaj językfot. Wysuwanie języka na ćwiczenie podbródka/ iStock by Getty Images, juliawhite

Ćwiczenie na podbródek nr 4: Napinaj mięśnie warg

  1. Ułóż usta, jakbyś chciała komuś dać całusa.
  2. Następnie zaciśnij usta w wąską, prostą linię.
  3. Powtórz w 3 seriach po 10 razy.

ćwiczenia na podbródek: napinaj mięśnie wargfot. Zaciskanie ust na ćwiczenie podbródka/ iStock by Getty Images, juliawhite

Ćwiczenia na podbródek: efekty

Ćwiczenia na podbródek służą wzmocnieniu mięśni i poprawie jędrności skóry w tym obszarze. Efektem wykonywania ćwiczeń będzie uniesienie podbródka i zniwelowanie drugiej brody.

ćwiczenia na podbródek efektyfot. Efekty ćwiczeń na podbródek/  iStock by Getty Images, juliawhite

Sposoby na pozbycie się podwójnego podbródka

Jeśli chcesz osiągnąć jak najlepszy efekt w krótkim czasie, a podbródek jest spowodowany nadmiarem kilogramów, koniecznie zadbaj jednocześnie o dietę. W tym wypadku ćwiczenia na podbródek to tylko kropla w morzu potrzeb twojego organizmu.

Prawda jest taka, że chudnie się proporcjonalnie z całego ciała - nie da się schudnąć np. tylko z okolic twarzy. Stosuj zdrową dietę odchudzającą, a zauważysz proporcjonalne efekty poprawy zdrowia i wyglądu. Z nadmiarem tkanki tłuszczowej pomoże ci wygrać np. dieta redukcyjna połączona z treningiem cardio.

ćwiczenia na podwójny podbródekfot. Podwójny podbródek/ Adobe Stock, New Africa

Możesz też nauczyć robić się specjalne masaże twarzy na podwójny podbródek. Dodatkowo poprawiają one przepływ krwi i ujędrniają skórę twarzy. Do masażu okolic podbródka wykorzystuje się np. rollery do twarzy, ale też specjalne urządzenia masujące.

Medycyna estetyczna oferuje też zabiegi na podbródek dobieranie indywidualnie.

Drugi podbródek - skąd się bierze?

Skóra twarzy i szyi jest bardzo delikatna, szybko traci jędrność i zaczyna zwisać, tworząc nieestetyczne fałdki. To właśnie dodatkowe płaty skóry układają się w podwójny podbródek. Podwójny podbródek pojawia się najczęściej u osób otyłych, lecz nie tylko. Może być skutkiem:

  • złej postawy ciała,
  • działania promieni UV na skórę (i niestosowaniu kremów z filtrem SPF do twarzy),
  • zaburzeń hormonalnych,
  • woli tarczycy,
  • oznaką starzenia,
  • braku aktywności fizycznej,
  • nieodpowiedniej diety,
  • kwestią genetyczną.

Warto wspomnieć, że podwójny podbródek nie jest zazwyczaj zaburzeniem zdrowotnym, choć może być związany z nieodpowiednim stylem życia. W niekorzystnym ułożeniu ciała, podwójny podbródek ma niemal każdy. Chętnie udowadniają to niektóre instagramerki i modelki promujące ruch body positive.

Jeśli nie przeszkadza ci jego obecność ze względów estetycznych, nie musisz pozbywać się podwójnego podbródka dla zdrowia.

Treść artykułu pierwotnie opublikowana 04.07.2014.

Czytaj także:
Ćwiczenia twarzy, które odmładzają 
Podstawowe ćwiczenia twarzy