Odpowiada Psycholog i seksuolog Anna Zawadzka, z Internetowej Poradni Psychologicznej www.psychorada.pl:
Ponieważ naturalnym jest, że większość kobiet ma opory przed przyczepieniem sobie etykietki prostytutki, dochodzi do pewnej racjonalizacji własnych zachowań. Racjonalizacja przejawia się w tym przypadku tłumaczeniem się przed samą sobą i innymi, wyjaśnianiem motywów, używaniem słownictwa o mniej pejoratywnym znaczeniu, usprawiedliwianiem się. To naturalny mechanizm obronny chroniący przed niszczeniem pozytywnego obrazu własnej osoby.
Warto postawić się w sytuacji partnera, który jednak postrzega zjawisko sponsoringu, bez właściwego dla pani pryzmatu racjonalizacji. Zachęcam do wyjaśnienia partnerowi własnego punktu widzenia, a jednocześnie próby zrozumienia jego racji, wynikających chociażby z ogólnie przyjętego stosunku społeczeństwa do zjawiska sponsoringu.
Miałas sponsora,a może mas ztaką koleżankę? Potępiasz te praktyki?
Podyskutuj na forum.
Anna Zawadzka - seksuolog, psycholog, członek Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego. Tytuł magistra psychologii stosowanej na Uniwersytecie Lódzkim otrzymała w specjalizacji z zakresu psychologii rodziny i małżeństw. Aktualnie pracuje w serwisie Psychorada.pl i gdzie prowadzi konsultacje i kursy on-line.