Posiłki powinny być spożywane o stałych porach, a przerwy między nimi nie mogą być dłuższe niż 3 godziny

Jaką dietą wspomóc ćwiczenia siłowe?

Ćwiczysz regularnie, żeby schudnąć choć kilka kilogramów. Jednak ruch to nie wszystko! Aby efekty były jeszcze lepsze, ćwiczenia siłowe warto wspomóc odpowiednią dietą. Sprawdź, jaka dieta wspomoże ćwiczenia siłowe!
/ 26.09.2016 15:00
Posiłki powinny być spożywane o stałych porach, a przerwy między nimi nie mogą być dłuższe niż 3 godziny

Jak jeść, gdy ćwiczymy?

Troska o właściwą sylwetkę to przede wszystkim wprowadzenie odpowiednich nawyków żywieniowych, a nie głodzenie się. W ciągu dnia należy spożywać 4-5 niewielkich posiłków.

Zobacz także: Dlaczego trzeba jeść pięć posiłków dziennie?

Tym sposobem unikniemy uczucia głodu, dostarczając organizmowi niezbędnej energii i wartości odżywczych potrzebnych do budowy włókien mięśniowych. Jeśli będziemy głodni, organizm stworzy dodatkowe zapasy energii w postaci podskórnej tkanki tłuszczowej, a przecież nie o to nam wszystkim chodzi!

Posiłki powinny być spożywane o stałych porach, a przerwy między nimi nie mogą być dłuższe niż 3 godziny.

– Kobiety popełniają częsty błąd, myśląc, że dieta to głodówka. Tymczasem po okresie przegłodzenia mózg ma największą ochotę na produkty z dużą zawartością tłuszczy i cukrów. W dodatku zanim ośrodek sytości umiejscowiony w podwzgórzu odbierze sygnał o zaspokojeniu głodu, zdążymy już zjeść dużo więcej niż faktycznie potrzebujemy. W tym tkwi właśnie największe niebezpieczeństwo utycia – wyjaśnia Łukasz Andrzejewski, ekspert ze Sport-shop.pl

Zobacz także: Jak zaplanować jadłospis?

źródło: Sport-shop.pl