Jak odchudzić wigilijne dania? Mamy dla was 7 pomysłów

Choć w Wigilię obowiązuje post, podczas kolacji nie żałujemy sobie jedzenia, a potem... nie możemy dopiąć spodni.
Agata Bernaciak / 10 miesięcy temu
Jak odchudzić wigilijne dania? Mamy dla was 7 pomysłów fot. Fotolia.pl

Wystarczy odjąć po kilkadziesiąt kalorii podczas przygotowywania potraw, aby w czasie Wigilii zjeść nawet o 700 kcal mniej! Obliczenia, które wykonałyśmy, są oczywiście przybliżone, bo każda rodzina ma własny przepis na świąteczne potrawy. Skupiłyśmy się na podstawowych składnikach, które można łatwo zamienić.

Przejadanie się to pierwszy krok do dodatkowych kilogramów. Czyli wszystko o tym, jak nie przytyć w święta?

1. Sałatka jarzynowa - mniej o 100 kcal w porcji

Majonez robi z niej prawdziwą bombę kaloryczną. Zastąp majonez jogurtem. Jeśli wymieszasz go z ugotowanym żółtkiem i łyżeczką musztardy, prawie nie będzie czuć różnicy.

2. Grzyby w cieście - mniej o 36 kalorii

Suszone grzyby prawie nie mają wartości odżywczych. Kalorii dodaje im panierka. Zastąp mąkę otrębami. Zamiast maczać grzyby w cieście z mąki, mleka i jajka, zanurz je w jajku i obtocz w otrębach.

3. Kluski z makiem - mniej o 125 kalorii

W większości przepisów na masę zaleca się mieszanie maku pół na pół z miodem. Zastąp połowę miodu jogurtem. Aby masa była wystarczająco słodka, dodaj do niej 2–3 łyżeczki stewii w proszku.

13 najważniejszych zasad bezkarnego biesiadowania w święta

4. Pierogi z kapustą i grzybami - mniej o 86 kalorii

Najbardziej kaloryczne jest w nich ciasto, sam farsz nie jest tuczący. Do jego wykonania użyj mąki żytniej lub razowej. Jest mniej kaloryczna i ma niższy indeks glikemiczny. Zrób jak najcieńsze ciasto, a przed podaniem nie odsmażaj pierogów, lecz podgrzej je w piekarniku.

5. Bigos - mniej o 166 kalorii

Choć post już nie obowiązuje, w trosce o figurę (i wątrobę!) zdecyduj się na tradycyjną postną kapustę. Odejmij tłuste mięso i kiełbasę. Zamiast nich dodaj do kapusty więcej suszonych grzybów i śliwek. Wybierając tę opcję, możesz bezkarnie dolać całą szklankę czerwonego wina.

6. Kompot z suszu - mniej o 40 kalorii

Tradycyjny przepis to 20 dag suszonych śliwek, po 10 dag moreli, jabłek, gruszek, fig, rodzynek, przyprawy korzenne, cukier. Zmień proporcje. Dodaj po 20 dag jabłek i śliwek, 10 dag gruszek, po 5 dag rodzynek, fig i moreli. Trzy pierwsze są najmniej kaloryczne. Zrezygnuj z cukru.

7. Karp smażony - mniej o 85 kcal w porcji

Jedna z najtłustszych ryb plus panierka i olej to przepis na dietetyczną katastrofę. Zastąp karpia szczupakiem. Dodatkowo możesz upiec rybę, zamiast ją smażyć. Jeśli jednak wolisz rybę z patelni, obtocz ją w samej mące – nie wchłonie tyle tłuszczu, co bułka tarta.

Jak przetrwać święta na diecie? Zobacz także:

Modne diety, o których powinnaś zapomnieć
Święta trwają tylko 3 dni. W tym czasie możemy przytyć nawet... No właśnie, ile?
5 pomysłów na zmniejszenie kaloryczności świątecznych potraw

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)