Odpowiednie nawodnienie organizmu to sukces udanego treningu

Co należy pić przed, po i w trakcie treningu

Dobre nawodnienie organizmu podczas treningu oraz uzupełnienie ubytków po treningu to dwie rzeczy, o których musisz pamiętać. Zbyt duże odwodnienie prowadzi bowiem do zmęczenia, zmniejszenia Twojej sprawności a nawet do zasłabnięcia.
/ 14.06.2010 09:51
Odpowiednie nawodnienie organizmu to sukces udanego treningu

Co należy pić a czego nie dotykać przed treningiem, podczas jego trwania i po zakończeniu? Oto kilka podstawowych informacji z tego zakresu.

By uniknąć bulgotania w brzuchu godzinę przed biegiem wypij ½ - ¾ litra wody lub innego niegazowanego, bezkofeinowego napoju. Nie przesadź z ilością by podczas biegu nie pojawiła się potrzeba odwiedzenia ubikacji. Możesz też wypić pół szklanki wody tuż przed startem, ale nie jest to konieczne.

Jeśli Twój bieg jest dłuższy niż pół godziny należy co 20-30 minut (w zależności od tempa) wypić około 200 ml wody. Przy dłuższym biegu (lub przy mocniejszym tempie) zdecydowanie lepszy niż woda jest jeden z napojów dla sportowców (np. Gatorade czy Powerade), który uzupełni także ubytek minerałów. 

Polecamy: Bieganie i kontuzje

Po biegu należy zadbać o uzupełnienie płynów. Wypij ok. ¾ litra wody (a jeszcze lepiej napoju izotonicznego) – to powinno wystarczyć. Dobrym wskaźnikiem jest w tym wypadku… kolor moczu. Jeśli jest on ciemnożółty oznacza to, że nawodnienie było niewystarczające.

Zobacz także: Sporty ekstremalne