odpowiedni posiłek przed bieganiem doda Ci energii

Co należy jeść przed, po i w trakcie treningu

Prawidłowa dieta to podstawa wydajnego i komfortowego treningu. Dostarczanie organizmowi niezbędnych mu substancji, minerałów oraz energii powinno stać się jednym z najważniejszych elementów Twojego treningu.
/ 14.06.2010 09:43
odpowiedni posiłek przed bieganiem doda Ci energii

Co zatem jeść a czego nie próbować przed treningiem, podczas jego trwania i po zakończeniu? Oto kilka podstawowych informacji z tego zakresu.

Ostatni posiłek zjedz około półtorej godziny przed treningiem. Najlepiej jeśli będzie to lekka przekąska bogata w węglowodany i z jak najmniejszą dawką tłuszczu. Nie powinno być też zbyt bogate w białko. Może to być np. talerz płatków owsianych, kilka bananów czy też bułka z masłem orzechowym. Zdecydowanie unikaj bardzo tłustych potraw

Jeśli Twój bieg trwa dłużej niż godzinę warto zabrać ze sobą jakiś wysokoenergetyczny „drobiazg” – batonik lub kawałek czekolady. Zasada „doenergetyzowania” organizmu jest prosta: 100 kalorii na każde 45 minut biegu. 

Zobacz także: Jak zacząć biegać

Postaraj się zjeść bogaty w węglowodany posiłek przed upływem 30 minut od momentu zakończenia treningu. To pozwoli zmniejszyć zmęczenie Twoich mięśni. W odróżnieniu od posiłku przed treningiem tym razem nie musisz ograniczać białka.

Na zakończenie jedna ważna informacja: jeżeli biegasz regularnie, Twoja dieta musi być bogata w węglowodany – główne źródło energii dla Twoich mięśni.

Polecamy: Sport do walki ze stresem