Sporty, których warto spróbować jesienią - jakie to sporty?

Zimowy spacer na wyższych obrotach

Gdy nadchodzi zima i w głowie tłoczą się myśli o mrozach i wielkich zaspach śniegu, w planach mamy zazwyczaj siedzenie przed telewizorem po ciepłym kocem z kubkiem gorącej kawy w ręku. Nie każdego stać na wczasy narciarskie we Włoszech, a wyjście na basen również nie jest atrakcyjną alternatywą... Co powiesz na zimowy spacer?
/ 20.12.2010 04:50
Sporty, których warto spróbować jesienią - jakie to sporty?

Nie musimy od razu decydować się na wielkie wyczyny. Pierwszym krokiem może być… krok spacerowy w parku. Jeśli jesteśmy wytrwali i będziemy spacerować 3 razy w tygodniu przez około godzinę, w ciągu zimy nie tylko nie przytyjemy, ale możemy zrzucić kilka kilogramów. Oczywiście dodatkową korzyścią jest hartowanie organizmu. A komu takie spacery przyniosą najwięcej korzyści?

Każdy będzie miał z tego korzyści. Energiczne spacery to świetna forma sportu zarówno dla dzieci i dorosłych. Każdy może spacerować we własnym tempie – jedni wolą spokojne spacery, inni szybkie marsze. Spacer to również okazja do zabawy śnieżkami i lepienia bałwana. Połączenie przyjemnej zabawy z rodziną z pożytecznym spalaniem kalorii.

Oczywiście początki nie są skomplikowane i nie musimy się do tego specjalnie przygotowywać. Jeśli jednak podchodzimy do tego poważnie i zamierzamy maszerować szybko, przed takim marszem powinniśmy zrobić rozgrzewkę przed każdym spacerem. Dzięki temu unikniemy zakwasów i ewentualnych nadwyrężeń mięśni. Jak wykonać rozgrzewkę? Najprostszym ćwiczeniem jest zwykłe rozciąganie – stajemy prosto, uginamy nogę i przyciągamy pietę do pośladka. W tej pozycji wytrzymujemy około 20 sekund i tak dla każdej nogi. Podobne ćwiczenie wykonujemy po spacerze.

Więcej przeczytasz na: aktywna-kobieta.wieszjak.polki.pl