Nordic walking to spacer z kijkami

Nordic walking i odchudzanie

Czy nordic walking może być sprzymierzeńcem w zdrowym odchudzaniu? Tak, ponieważ wzmacnia mięśnie górnej części tułowia oraz ramion, a także mięśnie kończyn dolnych, a przy tym szybko i skutecznie spala niechciane kilogramy.
/ 17.11.2010 16:06
Nordic walking to spacer z kijkami

Czy wiesz, że podczas treningu nordic walking spalamy od 400 do 450 kalorii na godzinę? Angażujemy przy tym 90% mięśni naszego ciała, podczas gdy tradycyjny marsz pochłania w tym samym czasie znacznie mniej, bo około 280 kalorii na godzinę. Podczas treningu nasze tętno wzrasta o około 5-17 uderzeń na minutę (jest więc wyższe o około 13% niż w trakcie zwykłego marszu).

Warto dodać, że w czasie uprawiania nordic walking spalanie kalorii jest intensywniejsze, przy czym obciążenie dla kręgosłupa oraz stawów jest mniejsze nawet o 5 kilogramów przy równym podłożu. Dzięki temu możemy trenować wytrzymałość i jednocześnie zwiększamy szanse na zachowanie zdrowia oraz szczupłej sylwetki. Oprócz tego nordic walking wywiera pozytywny wpływ na przemianę materii, co sprzyja pozbyciu się zbędnych kilogramów.

Czy wiesz, że...

  • podczas treningu spalamy znacznie więcej kalorii niż przy tradycyjnym spacerze;
  • tętno rośnie o 5-17 uderzeń/min.;
  • już po kilku treningach mamy szczuplejszą talię i brzuch;
  • angażujemy niemalże wszystkie mięśnie naszego ciała co sprzyja szybszemu gubieniu zbędnych kilogramów;
  • jest efektywniejszy niż zwykły marsz.

Więcej na fitness.wieszjak.polki.pl