POLECAMY

Jakie ćwiczenia na brzuch są najskuteczniejsze?

Twój brzuch potrzebuje pomocy? Szukasz ćwiczeń, które wzmocnią jego mięśnie i sprawią, że pozbędziesz się zbędnych wałeczków? Trafiłaś idealnie! Prezentujemy, jak krok po kroku wykonać ćwiczenia na płaski i umięśniony brzuch.

Czy zdarzyło Ci się robić po 100 brzuszków dziennie i wciąż nie było widać efektów? Jak ćwiczyć, aby mięć perfekcyjny brzuch? Czy standardowe „brzuszki” wystarczą? Zobacz, co możesz zrobić, aby poprawić wygląd swojego brzucha.

Zob. także: Czy wiesz jak sprawić, żeby brzuch był płaski?

Niestety, żeby cieszyć się płaskim lub wyrzeźbionym brzuchem, nie wystarczy jedynie go wzmacniać. Oczywiście wykonywanie ćwiczeń przyniesie Ci ogromne korzyści. Jednak, jeżeli chcesz, aby Twoje mięśnie były, chociaż trochę widoczne, potrzebujesz spalić tkankę tłuszczową. Jak to zrobić?

Jak spalić tkankę tłuszczową?

Standardowym sposobem na spalenie tkanki tłuszczowej są tzw. aeroby. Jest to jednostajna aktywność, przykładowo bieg lub jazda na rowerze, o niskiej intensywności.

Podczas treningu aerobowego początkowo organizm pobiera energię z rezerw glikogenu. Po jego wyczerpaniu, następuje spalanie tkanki tłuszczowej. Z niej energia zostaje spożywana dopiero po minimum 20 minutach trwania wysiłku. Im dłuższa będzie aktywność, tym bardziej zredukujesz ilość tkanki tłuszczowej.

Ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha:

Kolejną, bardziej zaawansowaną aktywnością, która w jeszcze szybszy i skuteczniejszy sposób pomoże Ci pozbyć się rezerw tłuszczu, są tzw. interwały. Trening interwałowy polega na przeplataniu odcinku o wysokiej i niskiej intensywności. Podczas trwania wysiłku, organizm nie pobiera energii z tkanki tłuszczowej. Podnosi on jednak metabolizm spoczynkowy. Spalisz dużo więcej kalorii jeszcze długo po zakończeniu aktywności.

Nie zapomnij o wzmacnianiu mięśni

Jeżeli zadbasz o wysiłek, który pomoże Ci pozbyć się zbędnych zapasów, w postaci tkanki tłuszczowej oraz dodasz ćwiczenia wzmacniające brzuch, Twoje efekty będą na pewno widoczne. Mięśnie brzucha również poniekąd pozwolą Ci się pozbyć tkanki tłuszczowej. A już na pewno przyspieszą Twój metabolizm.

Zob. także: Ćwiczenia na płaski brzuch

Jak ćwiczyć?

Pamiętaj, że prawidłowa technika pozwoli Ci wykonać jedynie ok. 20 powtórzeń. Ćwiczenia, które proponujemy, możesz wykonywać codziennie w swoim domu. Musisz jednak pamiętać, że mięśnie brzucha najszybciej adaptują obciążenia treningowe i przyzwyczają się do ruchów.

Postaraj się wprowadzać małe zmiany lub całkowicie zmieniać ćwiczenia. Nie zapominaj o rozgrzewce i rozciągnięciu mięśni po zakończeniu sesji treningowej. Postaraj się zachować maksymalnie 30 sekundowe przerwy między kolejnymi seriami. Możesz skrócić je nawet do minimum.

Ćwiczenia na dolną część brzucha:
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (10)
/3 lata temu
Do pobrania całkowicie za darmo płyta z dodatkami na stronie: http://abc7.pl/download/23aa4ad2b0/4f3e195c6bf1fd4af454/dc38f2ac0181d8b79188/Ewa_Chodakowska_Zestaw_Wyzwan_DVD/2365/nieznany/2312 W środku babeczki znajdziecie min.: -Skalpel II -Skalpel wyzwanie -Killer -Zumba -Turbo spalanie -Poradniki dotyczące diety -Bonus program Dajcie z siebie wszystko kochane ;*
/3 lata temu
ja polecam treningi z melb i p4p, wypróbowałam już mnóstwo ćwiczeń na brzuch, ale te chyba sa najskuteczniejsze: http://now-o-clock.blogspot.com/2014/03/2-najskuteczniejsze-cwiczenia-na-brzuch.html
/4 lata temu
Morze i mam 12 lat, ale wstydze sie mojego wyglondu...chcem warzyc 40 kilo:a waze 51 to zaduzo.Robie wszystki cwiczenia zobaczymy cz podziala: brzuszki,pompki...
POKAŻ KOMENTARZE (7)