ćwiczenia na proste plecy fot. Adobe Stock, Alena Ozerova

Ćwiczenia na proste plecy - jak się nie garbić?

Ćwiczenia na proste plecy pozwalają na unikanie garbienia i zachowanie estetycznej i zdrowej postawy. Wykonuj ćwiczenia regularnie, a pozbędziesz się problemu garbienia.
/ 23.08.2021 05:14
ćwiczenia na proste plecy fot. Adobe Stock, Alena Ozerova
Ćwiczenia na proste plecy pozwolą ci rozciągnąć się po dniu pracy przy komputerze i zapobiegną nieestetycznemu garbieniu się. Jeśli chcesz zadbać o swój kręgosłup, wykonuj ćwiczenia regularnie i dowiedz się więcej na temat sposobów na osiągnięcie prostej sylwetki.
 
Spis treści:
 
  1. Ćwiczenia na proste plecy
  2. Sposoby na proste plecy

Ćwiczenia na proste plecy

Pracujesz cały dzień przy biurku? A może od dziecka masz wadę postawy? Specjalnie dla ciebie przygotowałyśmy zestaw ćwiczeń na proste plecy, dzięki którym rozprawisz się ze złym nawykiem garbienia się. Wykonuj ćwiczenia regularnie, a szybko zobaczysz postępy.

Przesuwanie ramion na proste plecy

  • Stań w rozkroku, sylwetka ma być wyprostowana, brzuch wciągnięty, łopatki nieznacznie ściągnięte.
  • Unieś ramiona w bok, tak aby całe ciało zostało lekko napięte. Szczególną uwagę zwróć na ściąganie ku środkowi łopatek.
  • Utrzymaj pozycję przez kilka sekund.

Łączenie łopatek prostujące plecy

  • Wyciągnij ramiona w bok, ugnij je w stawach łokciowych i przenieś do tyłu.
  • Dłonie kieruj do przeciwległego łokcia, dążąc do złączenia łopatek.

Łączenie rąk na proste plecy

  • Wyprostowaną rękę maksymalnie wyciągnij do tyłu.
  • Drugą rękę, ugiętą w stawie łokciowym, ułóż tak, aby dłoń kierowała się w stronę ręki wyprostowanej.
  • W miarę możliwości obydwie ręce odchylaj jak najdalej do tyłu.

Prostowanie się

  • Wyprostowane ramiona wyrzuć mocno do tyłu.
  • Po przeniesieniu ramion w tył utrzymuj wyprostowane plecy z tendencją łączenia łopatek.
  • Prostą sylwetkę utrzymaj przez kilkanaście sekund.

Litera L na proste plecy

  • Wykonaj siad prosty, ugnij nogi w stawach kolanowych, palce stóp kieruj w górę.
  • Prostuj tułów, wciągaj brzuch i wyciągaj ramiona maksymalnie w górę.
  • Przytrzymaj ciało w tej pozycji przypominającej literę L.

Prostowanie ramion w pozycji leżącej

  • Połóż się, napnij pośladki i mięśnie grzbietu, następnie przenieś ramiona w przód.
  • Zwróć uwagę na maksymalne wyciągnięcie ramion w przód i napięcie wszystkich możliwych grup mięśniowych.

Pozycja ważki na proste plecy

  • W tej samej pozycji napnij pośladki i mięśnie grzbietu, a ramiona przenieś w bok.
  • Unieś ramiona w bok i przytrzymaj je w górze, napinając przy tym mięśnie grzbietu, nóg i pośladków.

ćwiczenia na proste plecy przykład
fot. Adobe Stock, Microgen

Pamiętaj też, żeby regularnie wzmacniać mięśnie, stosując ćwiczenia na plecy lub np. ćwiczenia na plecy i barki z hantlami.

Sposoby na proste plecy

Oprócz wykonywania ćwiczeń specjalnie zaprojektowanych, by utrzymywać plecy proste, możesz zastosować wiele innych sposobów na proste plecy.

Fitness i aktywność ruchowa

Zgrabne ciało to składowa wielu czynników. Wybierz sport, którego uprawianie sprawia ci przyjemność i staraj się wykonywać regularnie ćwiczenia, które wzmacniają wszystkie mięśnie ciała:

Joga na proste plecy

Joga zasługuje na szczególnie wyróżnienie jeśli chodzi o dobry trening na proste plecy. Praktyka jogi wzmacnia mięśnie, zapewnia elastyczność, pomaga się rozluźnić, a jednocześnie kładzie duży nacisk na prawidłową postawę. Regularnie uprawiana joga to niemal gwarancja sukcesu w postaci dobrze wyglądającej, prostej sylwetki.

Codzienne aktywności na proste plecy

Czasem ważniejsze od ćwiczeń są codzienne czynności, które wpływają na wygląd i postawę.

  • Rób przerwy ruchowe w pracy. Co jakiś czas wstań od biurka i postaraj się przejść, rozciągnąć, zmienić pozycję.
  • Najgorsza pozycja dla pleców to pozycja bez ruchu. Staraj się często zmieniać pozycję. Zmieniaj ustawienie krzesła, postaraj się pracować z różnych miejsc, w różnych ustawieniach.
  • Pilnuj, aby prostować się na co dzień. Przeglądaj się w witrynach sklepowych, wyrób sobie nawyk prostowania się.
  • Zadbaj o ergonomię pracy. Kup wygodny fotel, zrób dużo miejsca na biurku, dostosuj siedzenie w samochodzie. To wszystko ma wpływ na plecy.

Ćwiczenia i wszystkie inne aktywności to bardzo ważny aspekt profilaktyki chorób kręgosłupa.

Na podstawie artykułu opublikowanego pierwotnie 24.09.2010 przez Agatę Bernaciak.

Czytaj także:
Joga twarzy - na czym polega? Efekty, przykładowe ćwiczenia
Koktajl po treningu, który podkręci metabolizm - 6 przepisów
Trening interwałowy w domu bez sprzętu - przykładowy zestaw ćwiczeń