Dieta na lepsze samopoczucie

Jeżeli Twój wygląd cię nie zadowala, masz kiepski nastrój i samopoczucie – przyjrzyj się temu co jesz! Twoja codzienna dieta wpływa nie tylko na sylwetkę ale również na poziom energii i na nastrój.
/ 27.06.2007 22:02
Jeżeli Twój wygląd cię nie zadowala, masz kiepski nastrój i samopoczucie – przyjrzyj się temu co jesz! Twoja codzienna dieta wpływa nie tylko na sylwetkę ale również na poziom energii i na nastrój.

Posiłki powinny być urozmaicone, złożone z różnych produktów. Urozmaicaj swój jadłospis, komponując posiłki z różnorodnych, zdrowych i smacznych produktów:
  • Podstawą są warzywa – gotowane, jak również świeże. Należy zjeść pięć porcji warzyw dziennie.
  • Zamiast produktów pszennych (pieczywo) wybierz inne ziarna – płatki żytnie i owsiane, ryż brązowy.
  • Wybieraj nabiał odtłuszczony lub niskotłuszczowy.
  • Zrezygnuj z cukrów, do słodzenia używaj np. miód, syrop ryżowy.
  • Sól kamienną zastąp solą morską.
  • Posiłek urozmaicisz świeżymi ziołami: bazylia, pietruszka, oregano, kolendra.
  • Pamiętaj o rybach – morskich lub innych zbiorników wodnych.
  • Pij soki owocowe – najlepiej świeże, soki z zielonych warzyw i oczywiście wodę – mineralną lub filtrowaną.
  • Zrezygnuj z niezdrowych nawyków: kawa, alkohol, słodkie i słone przekąski, tłuste mięso, nabiał i fast foody.
Ciesz się każdym posiłkiem. Łącz zdrową dietę z aktywnością fizyczną, a wpłynie to korzystnie na zdrowie, urodę i pogodę ducha!