Dieta cud? Nie, dziękuję!

Dlaczego diety cud nie działają? Od jakich rodzajów diet powinniśmy trzymać się z daleka i dlaczego? Ile powinniśmy chudnąć tygodniowo, by było to dla nas bezpieczne i optymalne?
/ 12.02.2013 10:51

Dlaczego diety cud nie działają?

Przy całym skoncentrowaniu na wyglądzie zewnętrznym w dzisiejszych czasach nie można się dziwić, że wiele ludzi wierzy w cudowne diety i tabletki wspomagające odchudzanie, stosowane po to, by osiągnąć wymarzoną sylwetkę. W całym tym natłoku informacji nawet najbardziej zorientowana osoba może poczuć się zagubiona.

Zapamiętaj jedną, prostą zasadę: jeżeli efekty jakiejś diety lub produktu są reklamowane jako niewiarygodnie dobre, to na pewno nieprzyjemnie się zawiedziesz. Nie istnieje bowiem tabletka czy dieta, która w magiczny sposób spali tłuszcz w organizmie. Nie stanie się tak podczas snu czy oglądania telewizji. Co więcej, niektóre preparaty ziołowe mogą być niebezpieczne dla zdrowia.

Omijaj szerokim łukiem plany dietetyczne, tabletki czy produkty oferujące:

1. Nagły spadek masy ciała

Prawidłowo ułożony plan odchudzania zakłada utratę masy ciała od 0,5 do 1 kg w ciągu tygodnia.

Jeżeli jakaś dieta zakłada szybszą, to znaczy, że stosując ją, narażasz się na stratę mięśni, masy kostnej oraz wody. Możesz też wrócić do poprzedniej wagi albo przybrać jeszcze więcej.

2. Limity i ograniczenia

Diety dopuszczające spożywanie w nieograniczonej ilości różnych produktów, takich jak grejpfruty czy kapusta, łatwo mogą wprowadzić nudę i monotonię w jadłospis. Poza tym ciężko utrzymać taki plan dietetyczny.

Unikaj także diet, które oferują rezygnację z części lub całych grup produktów spożywczych, na przykład węglowodanów. Nawet stosując suplementację, stracisz przy takiej diecie cenne składniki odżywcze.

3. Różne kombinacje żywieniowe

Nie ma żadnych dowodów na to, że spożywanie składników odżywczych w określonych kombinacjach przynosi efekty. Tak zwane "złe kombinacje" nie przyczyniają się także do wzrostu twojej wagi czy zwiększenia produkcji toksyn w organizmie. 

Zobacz też: W jaki sposób walczyć z problemem objadania się?

4. Sztywne ramy

Ograniczenia dietetyczne czy sztywne podążanie za planem może być wyczerpującym i niewdzięcznym zadaniem. Dlatego jeśli patrząc na nową dietę, nie jesteś w stanie wyobrazić sobie, że możesz stosować ją przez długi czas albo zmienić swój sposób żywienia do końca życia, to lepiej poszukaj bardziej odpowiedniej diety.

5. Potrzeba dużej ilości ćwiczeń

Jeżeli prowadzisz aktywny tryb życia, zamiast samochodu wybierasz spacer, sprzątasz w domu i ruszasz się, to nie ma potrzeby dodatkowego pocenia się na siłowni. Oczywiście nikt również tego nie zabrania.

Aktywność fizyczna w ciągu dnia powinna mieścić się w granicy od 30 do 60 minut dziennie. Kluczem jest też odnalezienie odpowiedniego rodzaju ćwiczeń. Takich, które będą sprawiać ci przyjemność.

Zobacz też: Jak poskromić apetyt w trakcie odchudzania?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/02.07.2013 20:23
Nie ma diety cud.Takie diety powodują tylko efekt jo-jo.Wiem coś na ten temat.Ja dopiero jak do diety i wysiłku fizycznego dołączyłam Foreverslim to przyniosło to oczekiwany rezultat.Tabletek już nie biorę od dwóch miesięcy a na razie odpukać efektu jo-jo nie ma.
/18.04.2013 11:28
Cudowne diety nie istnieją