Ćwiczenia dla początkujących - zbiór najlepszych propozycji fot. Fotolia

Najlepsze ćwiczenia dla początkujących. Bardzo skuteczne treningi

Chcesz zacząć trenować? Każdy moment jest dobry na zmiany! Szczególnie jeśli chodzi o aktywność fizyczną! Najrozsądniej będzie, gdy na starcie zdecydujesz się na ćwiczenia dla początkujących. Na co zwrócić uwagę wybierając ćwiczenia dla początkujących? Zobacz!
Agata Bernaciak / 26.04.2019 14:25
Ćwiczenia dla początkujących - zbiór najlepszych propozycji fot. Fotolia

Ćwiczenia dla początkujących - już wiesz, że chcesz zacząć?

Pewnie nieraz obiecywałaś sobie, że od następnego poniedziałku przechodzisz na dietę i zaczynasz intensywnie ćwiczyć. I pewnie nigdy nic z tego nie wychodziło. Nawet nie przystąpiłaś do tego, by poszukać odpowiednich ćwiczeń dla początkujących? Prawda jest taka, że wszelkie zmiany należy wprowadzać powoli, metodą małych kroczków. Tylko wtedy mamy szansę na to, by zagościły w naszym życiu na stałe.

Specjalnie dla was przygotowałyśmy zbiór różnego rodzaju ćwiczeń dla początkujących. Dlaczego powinnaś skorzystać z tych rad? Bo zbyt intensywny trening bardzo szybko cię zniechęci. A przecież nie chodzi o to, by w każdy poniedziałek zaczynać coś od nowa.

Rodzaje ćwiczeń dla początkujących

Poniżej podajemy przykłady ćwiczeń dla początkujących, czyli dla osób które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sportem lub dla tych, którzy na koncie mają dłużą przerwę w wykonywaniu jakiekolwiek aktywności.

Ćwiczenia dla początkujących:

  1. Fitness dla początkujących, np.:
    - zdrowy kręgosłup
    - stretching
    - bodybalance
    - TBC dla początkujących
  2. Joga dla początkujących
  3. Pilates dla początkujących
  4. Zumba dla początkujących
  5. Pływanie dla początkujących
  6. Bieganie dla początkujących

Ćwiczenia dla początkujących – jak wybrać?

Wachlarz ćwiczeń dla początkujących, z którego możesz wybrać trening dostosowany do swojego poziomu jest bardzo szeroki. Praktycznie w każdej dziedzinie sportu znajdziemy zestaw aktywności, dedykowany osobom, które dopiero rozpoczynają przygodę sportowca.

Fitness i pilates dla początkujących, joga dla początkujących, pływanie i bieganie dla amatorów to tylko niektóre z nich. Zastanów się, która z aktywności sprawiłaby Ci najwięcej przyjemności. Jeśli nie masz ochoty na uczestnictwo w zajęciach grupowych – zdecyduj się na ćwiczenia dla początkujących, które możesz wykonywać w domu. W naszych materiałach wideo znajdziesz wiele ćwiczeń dla początkujących, prezentowanych przez profesjonalnych trenerów fitness.

Czym powinny wyróżniać się ćwiczenia dla początkujących?

Trening dla początkujących musi odznaczać się niezbyt dużą intensywnością i stabilnym tempem. Idealny czas ćwiczeń dla początkujących to około 20-35 minut. Aby zaobserwować efekty, należy ćwiczyć co najmniej 3 razy w tygodniu. Warto również wyeliminować z diety słodycze, napoje gazowane oraz słone przekąski. Kluczowym czynnikiem, który zadecyduje o efektywności ćwiczeń dla początkujących jest technika. Nie spiesz się więc i spokojnie, ale dokładnie wykonuj ćwiczenia dla początkujących.

Ćwiczenia dla początkujących - ważna jest motywacja

Im dłużej będziesz trenować, tym prawdopodobnie częściej będziesz zderzać się z kryzysami i chwilami zwątpienia. Nie poddawaj się i nie przestawaj wykonywać ćwiczeń dla początkujących. W tych przełomowych momentach decydująca jest wewnętrzna motywacja.

W chwili załamania, przypomnij sobie, po co podjęłaś się wykonywania ćwiczeń dla początkujących. Zapewne Twoim celem było zyskanie ładniejszej sylwetki, lepszej kondycji i doskonałego samopoczucia. Dlatego nie rezygnuj! Za chwilę będziesz mogła przejść o poziom wyżej - od ćwiczeń dla początkujących do treningu dla średnio zaawansowanych.

Poniżej znajdziesz przykłady ćwiczeń dla początkujących przedstawione w formie wideo. Polecamy!