POLECAMY

Chcesz mieć płaski brzuch? Zapomnij o brzuszkach, teraz rządzi martwy ciąg!

Dieta i wyciskanie brzuszków sposobem na zlikwidowanie boczków i oponki? Już nie!
/ 4 miesiące temu
Chcesz mieć płaski brzuch? Zapomnij o brzuszkach, teraz rządzi martwy ciąg! fot. Adobe Stock

Moja metamorfoza z FitAdept to odchudzanie z niespodziankami. Zaskoczyła mnie między innymi informacja, że nieśmiertelne brzuszki wcale nie są jedynym i najlepszym sposobem na spalanie tłuszczu z brzucha. Hitem ćwiczeń na brzuch jest martwy ciąg!

Myślicie, że martwy ciąg jest tylko dla mężczyzn? Mylicie się!

Spięcia brzucha, skłony, nożyce… Każda z nas jest w stanie bez zastanowienia wyliczyć przynajmniej kilka „niezawodnych” sposobów na zgubienie brzucha. Spalenie tłuszczyku z brzucha oznacza też miesiące treningu, w dodatku popartego właściwym odżywianiem. Czy to rzeczywiście najlepsze, co możemy zrobić dla smuklejszej talii? Wytrwałość i regularność wydaje się – zdaniem trenerów FitAdept – mieć większe znaczenie niż rodzaj ćwiczenia. Chociaż… jeśli chcesz zgubić brzuch, nie możesz lekceważyć martwego ciągu.

Jakie mięśnie rozwija martwy ciąg?

Choć każdy ekspert podkreśla, że trenować trzeba regularnie, to jest jeszcze coś, co nas baaardzo zbliża do sukcesu, czyli szybszej utraty zbędnych kilogramów – dużo martwych ciągów:-). Bo trenerzy są zgodni, że gdyby mieli wskazać jedno najlepsze ćwiczenie na siłowni, byłby to... właśnie martwy ciąg. Dlaczego? Daje mnóstwo korzyści, i to całemu organizmowi:

  • rozwija mięśnie głębokie odpowiedzialne za stabilizację tułowia,
  • pozwala wzmacniać mięśnie: grzbietu, pośladkowe, dwugłowe uda oraz prostownik grzbietu
  • sprawia, że palimy tłuszcz w bardzo szybkim tempie.

Jak wykonać prawidłowo martwy ciąg?

Oto, jak dobrze zrobić martwy ciąg, nawet będąc początkującym:

  1. Podejdź do sztangi – tak, aby piszczele dotykały sztangi. 
  2. Ustabilizuj pozycję, ściągnij łopatki i wypchnij biodra do tyłu.
  3. Stań w rozkroku, stopy ustaw w jednej linii z ramionami w taki sposób, aby piszczele dotykały gryfu.
  4. Zrób wdech i zatrzymaj nabrane powietrze.
  5. Napnij brzuch i zacznij schodzić niżej do momentu, w którym chwycisz sztangę.
  6. Teraz dźwigaj ciężar z pomocą nóg. Plecy pozostają nieruchome.
  7. Gdy sztanga znajdzie się na wysokości kolan, zacznij prostować plecy.
  8. Koniec ćwiczenia to zamknięty ruch w stawie biodrowym i wyprostowana postawa.

Spróbuj zastosować się do naszej instrukcji i… niech wytrwałość i entuzjazm cię nie opuszczają, a już wkrótce upragnione cele będą dużo bliżej!

Polecamy!
Wyzwanie #FitaAdeptChallenge to nie jest łatwizna! Wymaga bardzo dużo pracy i jeszcze więcej silnej woli!
Trener personalny: moda czy sensowny pomysł na ćwiczenia?

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/4 miesiące temu
Jakoś nigdy nie mogłam zrobić płaskiego brzucha przy pomocy samych ćwiczeń. Dopiero jak dorzuciłam do tego zbilansowaną dietę i zaczęłam codziennie stosować iqacai, to z brzucha całkowicie zniknęła nadmierna tkanka tłuszczowa. Wydaje mi się, że jest to kwestia prawidłowego odżywiania i podkręconego metabolizmu.