Trening obwodowy - ćwiczenia do wykonania w domu [wideo]

Trening obwodowy można robić na każdym poziomie zaawansowania. Jego zaletą jest to, że zajmuje mało czasu, wzmacnia całe ciało i skutecznie pomaga zmniejszyć masę ciała.
Agata Bernaciak / 01.04.2020 05:00

Trening obwodowy na całe ciało, poprawiający elastyczność i sprężystość. Ćwiczenia w wolnym tempie będą odpowiednie również dla początkujących. Całość trwa niecałe 10 minut, a angażuje do pracy mięśnie całego ciała. Każde ćwiczenie trwa około 40 sekund. Cały obwód możesz powtórzyć 2-3 razy lub więcej.

Trening obwodowy w domu

Ćwiczenia w treningu obwodowym nie obciążają stawów i są doskonałym wstępem przed wzmożoną aktywnością fizyczną, taką jak treningi interwałowe czy crossfit. Warunek jest jeden - proces przygotowawczy powinien trwać około miesiąca, trening musi zajmować 30-40 minut i być wykonywany minimum 2-3 razy w tygodniu. Ćwiczyć można w domu, bez wykorzystania sprzętu. Potrzebna jest tylko mata do ćwiczeń.

Domowy trening obwodowy powinien rozpocząć się od rozgrzewki. W naszym wideo jest to otwieranie i rozciąganie klatki piersiowej, skłony, przysiady oraz rozciąganie nóg. Następnie proponujemy 6 ćwiczeń, między którymi następują krótkie przerwy (najlepiej całkiem z nich rezygnować). Wszystkie ćwiczenia są przeznaczone dla osób o każdym poziomie zaawansowania. Osoby zaawansowane mogą wykonywać ćwiczenia dłużej np. 60 sekund.

Efekty treningu obwodowego

Regularne wykonywanie treningu obwodowego wspomoże również proces odchudzania i wysmuklania sylwetki. Efekty można zaobserwować po kilku tygodniach. Zauważysz zmniejszenie obwodów ciała w newralgicznych partiach takich jak brzuch, uda, czy biodra.

Trening przygotowała trenerka Joanna Zając-Borowicka.

Treść artykułu pierwotnie opublikowana 30.06.2017.

Więcej o treningu obwodowym:
Trening obwodowy – ćwiczenia dla każdego
Trening obwodowy ACT