POLECAMY

Reklamacja uszkodzonego laptopa

Klient może, ale nie musi, reklamować towar w ramach gwarancji
Reklamacja uszkodzonego laptopa fot. Panthermedia
Kupiłam laptop, który po paru dniach się zepsuł. Naprawiono go w ramach gwarancji. Sytuacja się powtórzyła. Jednak laptop zepsuł się po raz trzeci. Czy mogę go zwrócić?
Ewa Z., Lublin


Przede wszystkim powinna Pani dokładnie przeczytać gwarancję, bo zawarte w niej zapisy każdy gwarant ustala  indywidualnie. Jeśli nie przewidziano w niej możliwości zwrotu towaru i oddania klientowi pieniędzy, a dotychczas Pani z niej korzystała, może Pani z gwarancji zrezygnować i złożyć reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową. Sprzedawca musi sporządzić protokół reklamacji, w którym opisze rodzaj wady, kiedy została stwierdzona, historię napraw i żądanie klienta.

Sprzedawca ma na odpowiedź 14 dni kalendarzowych. Jeśli jej nie udzieli, to znaczy, że uznał reklamację. Gdyby jednak sprzedawca odmówił spełnienia żądania, wówczas pozostaje wystąpienie do sądu i udowadnianie, że racja jest po Pani stronie. 

Alicja Hass / Pani domu

Porady prawne i finansowe - forum >>
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)