Zdaniem specjalistów, taniec może wzmocnić i uelastycznić praktycznie wszystkie partie mięśni naszego ciała

Smukła sylwetka w ekspresowym tempie – czy to możliwe?

Smukła sylwetka nie jest wbrew pozorom trudna do osiągnięcia. Jak już się "wkręcisz", będzie z górki. Wystarczą cztery tygodnie, żebyś zobaczyła zmiany, ale stanie się tak tylko wtedy, gdy połączysz odpowiednie odżywianie z wysiłkiem fizycznym.
/ 28.06.2011 11:27
Zdaniem specjalistów, taniec może wzmocnić i uelastycznić praktycznie wszystkie partie mięśni naszego ciała

W walce ze zbędnymi kilogramami odpowiednia dieta i aktywność fizyczna są nierozłączne. Zacznijmy jednak od postawienia sobie celu, jaki chcemy osiągnąć.

Zobacz także: Płaski brzuch na 6, ale bez Weidera

Przy redukcji tkanki tłuszczowej wskazane jest, aby większość ćwiczeń wykonywana była aerobowo. Mogą to być marsze, marszobiegi, nordic walking, jak również zajęcia w sali fitness typu FAT Burning, ćwiczenia na rowerkach stacjonarnych czy maszynach eliptycznych.

Na trening trzeba przeznaczyć przynajmniej 45 minut (2-4 razy w tygodniu), a tętno powinno mieścić się w przedziałach 65-75% tętna maksymalnego (HRmax = 220 - wiek), choć w treningu personalnym ustalane jest to indywidualnie.

Nie należy rezygnować również z ćwiczeń siłowych, gdyż przyrost masy mięśniowej wpływa na PPM – Podstawową Przemianę Materii.

Zobacz także: Smukłe uda i łydki w 4 tygodnie? To możliwe!

Częstotliwość i intensywność treningów powinna być dobierana indywidualnie, a ich wykonywanie systematyczne i dokładne.

Pamiętajmy o rozgrzewce przed treningiem, a po jego zakończeniu o fazie cool down uspokajającej tętno, a także stretchingu, czyli rozciągnięciu pracujących grup mięśniowych.

Daniel Lempek, kierownik animacji, Hotel SPA Dr Irena Eris Wzgórza Dylewskie.