reklamacje, biuro podróży, wycieczka, palmy, tropiki, plaża

Reklamacja wycieczki

Twój wymarzony wyjazd okazał się kompletną klapą? Składaj reklamacje!
/ 19.04.2012 10:40
reklamacje, biuro podróży, wycieczka, palmy, tropiki, plaża
Wyjechałam z biurem podróży do Tunezji. Wróciłam rozczarowana – hotel okazał się gorszy niż wynikało to z opisu w folderze. Na dodatek wszystkie napoje poza wodą były płatne, choć umowa zakładała inaczej. Co mogę zrobić w tej sytuacji?
Paulina Z., Gorzów


Radzę jak najszybciej złożyć pisemną reklamację w biurze podróży. To organizator wycieczki odpowiada za wszystko, co niezgodne z zawartą umową. Gdy umowa nie odnosi się do zaistniałej sytuacji, wtedy drugim wiążącym dokumentem jest folder reklamowy (w którym np. przeczytała Pani, że hotel jest położony tuż przy plaży).

W reklamacji trzeba szczegółowo opisać wady wycieczki i dołączyć jak najwięcej dowodów, czyli zdjęcia hotelu, oświadczenia innych uczestników wycieczki, którzy mieli ten sam problem, rachunki za napoje. Biuro powinno ustosunkować się do skargi w terminie podanym w umowie (z reguły jest to 30 dni). Jeżeli organizator uchyla się od odpowiedzialności, radzę zwrócić się o pomoc do miejskiego rzecznika praw konsumenta lub Federacji Konsumentów.

W reklamacji należy zaproponować sposób rekompensaty, np. zwrot 20 proc. ceny wycieczki.

Porady prawne i finansowe - forum >>