kobieta, bagaż, wakacje, reklamacje, urlop, podróż, biuro podróży fot. Panthermedia

Jak reklamować nieudany urlop

Sezon wakacyjny trwa. Wiele z nas wyjeżdża na wycieczkę za granicę. Co należy zrobić, gdy okaże się, że nie wszystko jest tak, jak obiecywało to nam biuro podróży?
/ 21.07.2011 12:13
kobieta, bagaż, wakacje, reklamacje, urlop, podróż, biuro podróży fot. Panthermedia
Jeśli masz zastrzeżenia, zgłoś je rezydentowi. Gdyby reklamacja nie została uwzględniona w czasie pobytu, po powrocie zgłoś ją (na piśmie!) do biura podróży, które było organizatorem wyjazdu. Masz prawo to zrobić nawet wtedy, gdy nie masz potwierdzenia rezydenta, że zgłaszałaś zastrzeżenia.

Formularz reklamacji znajdziesz na stronie www.konsument.gov.pl. Powinnaś w nim napisać, do czego masz zastrzeżenia i określić swoje żądania. Przy formułowaniu roszczenia warto posługiwać się tzw. Tabelą Frankfurcką (jest dostępna na www.konsument.gov.pl). Można w niej znaleźć podpowiedzi, jaki procent opłaty powinien zostać odliczony za określone niedociągnięcia biura.

Uwaga!
Zrób kopię pisma i poproś pracownika biura, by potwierdził na niej przyjęcie twojej skargi.

Jeśli biuro nie ustosunkuje się do reklamacji w ciągu 30 dni, to znaczy, że ją uznało. W przeciwnym wypadku pozostaje ci droga sądowa.

Warto wiedzieć!
W razie problemów możesz poprosić o pomoc Federację Konsumentów (www.federacja-konsumentow.org.pl), a jeżeli załatwiałaś wycieczkę przez biuro znajdujące się na terenie jednego z państw Unii – Europejskie Centrum Konsumenckie.

Porady prawne i finansowe - forum >>