Asany stojące - pozycja wojownika II

Asany stojące - pozycja wojownika II

Pozycja ta wzmacnia kostki, kolana i uda podnosząc ich tonus. Usuwa skurcze mięśni łydek i ud. Tonizuje narządy wewnętrzne jamy brzusznej.
Asany stojące - pozycja wojownika II

Tłumaczenie:

  • Virabhadra - jeden z indyjskich wojowników (herosów),
  • asana - pozycja.

Wykonanie:

  • Stań w Tadasanie;
  • Przenieś ręce na klatkę piersiową i na wydech skocz rozstawiając stopy szerzej niż do Trikonasany;
  • Skręć prawą nogę 90 st. na zewnątrz lewą stopę nieznacznie do środka tak aby linia wyznaczona przez prawą stopę przecinała sródstopie lewej stopy;
  • Z wydechem utrzymując równe boki ciała zegnij prawą nogę w kolanie do kąta 90st. ustawiając kolano nad piętą;
  • Skręć głowę w kierunku prawej dłoni;
  • Dociśnij podeszwy stóp do podłogi, napnij uda;
  • Opuść kość ogonową w dół;
  • Wydłuż boki ciała i otwórz klatkę piersiową;
  • Na wdechu wyjdź z pozycji wróć stopami do centrum i podskokiem wróć do Tadasany;
  • Wykonaj pozycję na drugą stronę.

Szkoła Jogi Surya Namaskar - www.jogajoga.republika.pl.