Pozycje w jodze Iyengara

Pozycje w jodze Iyengara

Umysł, emocje i ciało stanowią jedną całość i wpływają na siebie wzajemnie. Jeśli odkryjemy zakodowane w ciele nieświadome wzorce w postaci sztywności mięśni i stawów albo ich nadmiernej słabości, zablokowanego oddechu, nieprawidłowej postawy, dotrzemy do źródeł naszych życiowych postaw. Dzięki ćwiczeniom możemy je przekształcić.
Pozycje w jodze Iyengara

Pozycje stojące

Najważniejsze ćwiczenia dla osób początkujących. Harmonijnie rozwijają całe ciało, odblokowują nogi, przywracają kontakt z ziemią, dają podstawę do dalszej pracy.

Dynamiczne sekwencje np. cykl powitania słońca
Dają siłę i wytrzymałość. Bardzo szybko ożywiają i rozgrzewają nawet głębokie warstwy ciała.

Zobacz także: Zasady wykonywania ćwiczeń jogi

Skręty

Uelastyczniają i wzmacniają kręgosłup, biodra i barki. Oczyszczają i regenerują wewnętrzne narządy brzucha. Przywracają witalność.

Skłony w przód

Rozładowują napięcia zgromadzone w nogach i plecach. Uczą rozluźnienia, głęboko regenerują i wyciszają.

Pozycje odwrócone np. świeca, stanie na głowie

Stanowią sedno ćwiczeń jogi. Poprzez odwrócenie siły grawitacji w ciele powodują obfite ukrwienie i dotlenienie mózgu, przywracają harmonię gruczołom, pogłębiają oddech, energetyzują.

Wygięcia w tył

Najtrudniejsza grupa ćwiczeń. Otwierają serce, usuwają stany depresyjne, dają pozytywne podejście do życia i pewność siebie.

Pozycje balansowe

Utrzymywanie równowagi na rękach daje poczucie lekkości ciała, rozbudowuje klatkę piersiową, daje poczucie równowagi.

Relaks

Pozwala doświadczyć stanu całkowitego rozluźnienia ciała ( jak w czasie snu głębokiego) przy zachowaniu pełnej świadomości. Daje uwagę i wrażliwość potrzebną do pracy z oddechem.

Ćwiczenia oddechowe

Pełny i świadomy oddech dostarcza organizmowi niezbędnej energii, prowadzi do koncentracji i kontaktu z najgłębszymi pokładami nas samych. Zmiana sposobu oddychania pozytywnie wpływa na stan emocjonalny.