joga twarzy fot. Adobe Stock

Joga twarzy - na czym polega? Efekty, przykładowe ćwiczenia

Joga twarzy to ćwiczenia twarzy, które przynoszą efekty w postaci spłycenia zmarszczek, poprawy owalu oraz napięcia skóry. Najlepiej ćwiczyć codziennie, by uzyskać rezultat w postaci naturalnego odmłodzenia twarzy.
/ 01.09.2020 11:38
joga twarzy fot. Adobe Stock

Spis treści:

  1. Co to jest joga twarzy?
  2. Jakie efekty daje joga twarzy?
  3. Jak wykonywać ćwiczenia jogi twarzy?

Co to jest joga twarzy?

Pomysłodawczynią i najwierniejszą propagatorką face yoga jest Amerykanka Annelise Haegen. Twierdzi ona, że joga dla twarzy to prosty i nieinwazyjny sposób, by cofnąć czas, czyli wyglądać młodziej.

Zestawy ćwiczeń doceniły już takie gwiazdy jak Gwyneth Paltrow czy Jennifer Aniston. Również w Polsce metoda ta zyskuje coraz większą popularność.

Codzienne trenowanie mięśni twarzy sprawi, że skóra będzie bardziej elastyczna i napięta, a cera wyda się młodsza, odżywiona i promienna.

Zgodnie z zaleceniami instruktorów jogi twarzy, ćwiczenia powinno się wykonywać codziennie przez 10 minut – rano i wieczorem. Najlepsze efekty uzyskasz, jeśli będziesz ćwiczyć regularnie.

Jakie efekty daje joga twarzy?

Mięśnie twarzy nie różnią się od mięśni reszty ciała. Dlatego też, jeśli nie są używane wystarczająco często i intensywnie, wiotczeją. Przez to na twarzy pojawiają się zmarszczki, owal twarzy się zmienia, a cera wygląda starzej.

Rezultaty ćwiczeń opierają się na mobilizacji mięśni twarzy poprzez:

  • uśmiechanie się,
  • odciąganie brwi na zewnątrz,
  • skręcanie ust,
  • poruszanie policzków na boki,
  • wyciąganie języka,
  • a nawet formowanie ust na kształt posyłania pocałunku.

Efekty jogi twarzy to m.in.:

  • redukcja zmarszczek,
  • likwidacja podwójnego podbródka,
  • uwydatnienie kości policzkowych,
  • wygładzenie bruzd nosowo-wargowych,
  • wymodelowanie owalu twarzy,
  • ujędrnienie i wygładzenie skóry,
  • odmłodzenie wyglądu twarzy.

Joga twarzy działa ponadto tak, jak tradycyjne ćwiczenia oddechowe – uspokaja umysł, łagodzi napięcie, redukuje stres. Ćwiczenia usprawniają przepływ krwi oraz dotlenienie skóry i mięśni. Poprzez rozciąganie wzmacniamy także sprężystość skóry.

Jak wykonywać ćwiczenia jogi twarzy?

W poradnikach na temat jogi twarzy mamy do wyboru sporo ćwiczeń, których nazwy brzmią tak egzotycznie intrygująco, jak egzotyczne są Indie – kraj, z którego pochodzi ten rodzaj treningu.

Podstawowe ćwiczenia jogi twarzy

  • Trzmiele – ćwiczenie angażuje policzki, usta, mięśnie żuchwy. Zgodnie ze wskazówkami zegara powinnaś jednocześnie imitować przeżuwanie, wydychanie powietrza, a przy tym pomrukiwać.
  • Marilyn – ćwiczenie nazwane tak od słynnej aktorki. Wykonuje się je, aby uzyskać pełniejsze usta o wyraźnym konturze. Polega ono na „posyłaniu pocałunków”.
  • Satchmo – to ćwiczenie zapewne wzięło swoją nazwę od trębacza Luisa Amstronga i wzmacnia te same mięśnie, które używane są podczas gry na trąbce. Wykonaj je, by twoje policzki pozostały napięte, a owal twarzy podkreślony. Podczas tego ćwiczenia wciągaj powietrze do ust, co wypycha policzki. Następnie staraj się przesyłać to powietrze z jednej strony na drugą.
  • Uśmiech Sfinksa – podczas wykonywania pozy Sfinksa, działasz na pionowe zmarszczki wokół ust. Ćwiczenie polega na podnoszeniu kącików ust przy jednoczesnym zachowaniu beznamiętnego, nieruchomego spojrzenia. Jeśli będziesz wykonywać to ćwiczenie wystarczająco długo, nadasz swoim ustom naturalny, delikatny uśmiech na co dzień.

Przykładowa sekwencja jogi twarzy

joga twarzy ćwiczenia
fot. Adobe Stock

Istotną zaletą jogi twarzy jest to, że ćwiczenia można wykonywać praktycznie wszędzie. Przeżuwanie czy dmuchanie można praktykować w każdej chwili. Podobnie jest z próbą zassania jednego policzka i przetrzymanie go na kilka sekund.

Wszystkie ze wspomnianych technik wpływają na spłycenie zmarszczek, zapobiegają przed powstawaniem następnych i modelują owal twarzy.

Treść artykułu pierwotnie opublikowana 16.07.2013.

Więcej o jodze twarzy:
Podstawowe ćwiczenia twarzy
Opukiwanie twarzy i głowy