Asany stojące - pozycja wojownika I

Asany stojące - pozycja wojownika I

Pozycja ta wzmacnia kostki, kolana i uda podnosząc ich tonus. Silnie otwiera i rozwija klatkę piersiową. Zwalcza sztywność barków i pleców. Pomaga odchudzić okolicę bioder.
Asany stojące - pozycja wojownika I

Tłumaczenie:

  • Virabhadra - jeden z indyjskich wojowników (herosów),
  • asana - pozycja.

Wykonanie:

  • Stań w Tadasanie;
  • Przenieś ręce na klatkę piersiową i na wydech skocz rozstawiając stopy szerzej niż do Trikonasany;
  • Odwróć wnętrza dłoni do sufitu i na wydechu wyciągnij ręce do sufitu;
  • Skręć prawą nogę 90 st. na zewnątrz lewą mocno do środka, skręcając biodra i tułów w prawą stronę;
  • Z wydechem zegnij prawą nogę w kolanie do kąta 90 stopni ustawiając kolano nad piętą;
  • Wyprostuj lewą nogę w kolanie, napnij uda;
  • Opuść kość ogonową w dół;
  • Wydłuż boki ciała i otwórz klatkę piersiową;
  • Opuść barki w dół, wyprostuj ręce w łokciach;
  • Na wdechu wyjdź z pozycji wróć stopami do centrum i podskokiem wróć do Tadasany;
  • Wykonaj pozycję na drugą stronę.

Szkoła Jogi Surya Namaskar - www.jogajoga.republika.pl.