Co jeść po ćwiczeniach

Często ćwiczmy wieczorami, a potem chce nam się jeść, ale zbyt późno nie powinno się sięgać po jedzenie, co wtedy?

jedzenie, odchudzanie, bieganie

Odpowiednio skomponowana kolacja pozwoli szybciej zregenerować siły i zapewni mocny sen. Tuż po gimnastyce można wypić szklankę soku owocowego lub napoju izotonicznego. Uzupełniają one płyny, składniki mineralne i węglowodany „wypocone” podczas ćwiczeń. Po bardzo intensywnej gimnastyce można sobie pozwolić nawet na zjedzenie batonika z muesli. Dwie-trzy godziny przed snem warto zaś przygotować lekkostrawną kolację, np. szklankę koktajlu mleczno-owocowego, pół kostki chudego twarogu z 3 łyżkami jogurtu i 3–4 listkami sałaty lub miseczkę surówki z marchewki i jabłka (doprawioną sokiem z pomarańczy).

Takie posiłki nie obciążają żołądka i zapobiegają wieczornym atakom głodu. Dostarczają też sporo białka niezbędnego do regeneracji mięśni i węglowodanów (źródło energii). Nie musi się Pani jednak obawiać, że po zjedzeniu kolacji cały wysiłek włożony w ćwiczenia pójdzie na marne. A to dlatego, że po treningu organizm pracuje na zwiększonych obrotach, bez trudu radzi sobie ze spaleniem niewielkiego posiłku.

Vita
Oceń artykuł 13 głosów
Wyślij znajomym Wyślij znajomym
Drukuj Drukuj
Wypowiedz się!
Nick:
Opinia:
Opinie
2009.07.01 20:35
Po ćwiczeniach można zjeść baton musli, ale jedynie wówczas, gdy ćwiczy się do południa, a nie przed snem. Po ćwiczeniach powinno się sięgać po białko i węglowaodany w postaci owoców, aczkolwiek przed snem, kiedy nasz metabolizm zwalnia tempo nie powinno się jadać owoców, bo odłożą się w postaci tłuszczyku.
Raport specjalny
Kalkulator BMI
Waga Wzrost
Oblicz