Minimum wysiłku, maksimum efektu. Zobacz najlepsze ćwiczenia na brzuch!

Chcesz mieć płaski brzuch, ale nie wiesz, jaki trening na tę partię ciała będzie dla ciebie najlepszy? Ćwiczenia warto dobrać w zależności od tego, gdzie ćwiczysz i ile chcesz poświęcić na nie czasu. Zobacz idealny zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha dla ciebie!
Małgorzata Germak / 4 miesiące temu
Minimum wysiłku, maksimum efektu. Zobacz najlepsze ćwiczenia na brzuch! fot. Adobe Stock

Płaski, umięśniony brzuch to marzenie wielu kobiet i mężczyzn. Zobacz, co robić, jeśli i tobie zależy na tej części ciała. Mamy dla ciebie różne propozycje ćwiczeń na brzuch. Znajdziesz zestaw ćwiczeń do wykonania w domu i na siłowni, ćwiczenia najlepsze na dolne partie brzucha, ale też na boczki. Podpowiemy, jak je wykonywać, żeby w krótkim czasie przyniosły maksymalne efekty. Zobacz najskuteczniejsze ćwiczenia na brzuch!

Jak ćwiczyć, żeby mieć płaski brzuch?

Mięśnie brzucha potrzebują trochę czasu na regenerację, dlatego ćwiczenia na płaski brzuch wykonuj co drugi dzień. Poniżej znajdziesz propozycje na najskuteczniejsze ćwiczenia na różne partie brzucha. Spokojnie dasz radę wykonywać je w domu. Potrzebujesz tylko wygodnego ubrania i maty. W walce o wymarzony, płaski brzuch musisz jednak pamiętać, że nie obejdzie się bez zdrowej, zbilansowanej diety. Żeby mięśnie brzucha były widoczne, musisz spalić tkankę tłuszczową. A to osiągniesz dzięki diecie.

Ćwiczenia na dolne partie brzucha

Wzmocnienie i wyrzeźbienie tej części brzucha wymaga większego wysiłku niż gdy zależy ci na jego górnymi partiami. Jeśli chcesz mieć płaski brzuch, wykonuj ćwiczenia regularnie i dokładnie. Z mięśniami brzucha jest tak, że szybko przyzwyczajają się do wysiłku, dlatego ważne jest, żeby ćwicząc systematycznie, stopniowo zwiększać ilość powtórzeń i serii ćwiczeń. To sprawi, że szybciej zauważysz efekty. Wypróbuj 5 najlepszych ćwiczeń na dolne partie brzucha.

Sprawdzone ćwiczenia na boczki

Masz dosyć boczków i mało estetycznych fałdek? Z nadmiarem tkanki tłuszczowej w górnej części ciała zmaga się większość kobiet, ale w szczególności dotyka pań po 35. roku życia. Jeśli chcesz pozbyć się boczków, wypróbuj ten zestaw ćwiczeń. Jednak na efekty będzie trzeba poczekać nawet 3 miesiące. Żeby spalić tkankę tłuszczową w tym miejscu, niezbędna jest dieta. Same ćwiczenia nie wystarczą, żeby schudnąć z brzucha i pozbyć się boczków. Wypróbuj ćwiczenia na brzuch i boczki i zawalcz o efekty!

Zestaw ćwiczeń na mięśnie skośne

Jeśli zależy ci na treningu na skośne mięśnie brzucha, w tym wideo znajdziesz zestaw dla siebie – zestaw ćwiczeń na skosy. Trenerka personalna Aneta Nikodemska pokazuje jak ćwiczyć, by wyrzeźbić właśnie tę partię brzucha. Dzięki regularnym treningom zawierającym tę propozycję szybko zauważysz, że twój brzuch staje się jędrny i... idealnie płaski! Każde ćwiczenie wykonuj przez pół minuty, a całą serię powtórz trzy razy.

Tak wygląda najlepsze ćwiczenie na mięśnie brzucha!

Ćwiczenia na brzuch w domu i na siłowni

Trening na mięśnie brzucha w domu

To świetna alternatywa dla treningów w klubach fitness. Ćwiczenia w domu pozwolą ci zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Wypróbuj zestaw ćwiczeń na brzuch do wykonania w domu, które dadzą pierwsze efekty już po 2-3 tygodnia regularnych treningów (ważne, żeby równolegle włączyć odpowiednią dietę na płaski brzuch). Na wykonanie całego zestawu potrzebujesz zaledwie pół godziny. Wyciągaj matę i do dzieła!

Ćwiczenia na brzuch na siłowni

Jest jedno ćwiczenie, które regularnie wykonywane na siłowni jako dodatek do twojego treningu, wzmocni brzuch i zlikwiduje fałdki, oponkę i boczki. To martwy ciąg.

Istnieją dwa błędne przekonania odnośnie tego ćwiczenia – że martwy ciąg jest tylko dla mężczyzn oraz że to ćwiczenie na nogi i pośladki. Tymczasem trenerzy są zgodni co do tego, że martwy ciąg jest jednym z najefektywniejszych ćwiczeń na siłowni. Nie tylko wzmacnia i modeluje mięśnie głębokie, ale sprawia, że w szybkim tempie spalamy tłuszcz, również z brzucha. Ważne jest, żeby prawidłowo go wykonywać.

Jak szybko zrzucić brzuch?

Interesują cię ćwiczenia na brzuch, które dadzą szybkie efekty? Jeśli marzy ci się płaski brzuch w miesiąc – zacznij działać już dziś. Jak to zrobić? Bądź konsekwentna, nie poddawaj się. Zastosuj nasze rady na szybkie zgubienie brzucha. Chodzi o to, aby działać kompleksowo. Ćwiczenia na mięśnie brzucha połącz z dietą na płaski brzuch (efekty już po tygodniu!), a zauważysz spektakularne efekty.

W walce o płaski brzuch nie zapominaj o podstawowych zasadach:

  1. Ćwicz co drugi dzień, żeby mięśnie miały czas na regenerację.
  2. Pij co najmniej 2 litry wody niegazowanej dziennie.
  3. Włącz w plan treningowy ćwiczenia cardio.
  4. Odżywiaj się zdrowo – płaski brzuch robi się w kuchni!
  5. Zmieniaj zestawy ćwiczeń i stopniowo zwiększaj obciążenie i liczbę powtórzeń. Mięśnie brzucha szybko przyzwyczajają się do wysiłku.

Jak schudnąć z brzucha?

To jedno z najczęstszych pytań zadawanych przez kobiety. Twoim celem też jest spalić tkankę tłuszczową z brzucha? Pamiętaj, że nie da się schudnąć tylko z jednej partii mięśniowej. Jednak jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, żeby spalić tkankę tłuszczową właśnie z okolic brzucha. Zobacz, co na ten temat ma do powiedzenia nasza trenerka Justyna Podobińska. Oto rady, jak przyspieszyć spalanie z okolicy brzucha.

A jeśli potrzebujesz wskazówek, co jeść, żeby schudnąć:Dieta 1200 kcal z jadłospisem na 7 dni! + audio opinia dietetyka
Chcesz jeść zdrowo i chudnąć? Zobacz dietę Ewy Chodakowskiej! (jadłospis na 7 dni)

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/miesiąc temu
Niestety podstawa na płaski brzuch to dieta, a dopiero potem trening.