Kefir fot. Adobe Stock

Czy kefir jest dobry na odchudzanie? Dieta kefirowa - jadłospis, efekty

Czy kefir jest dobry na odchudzanie? Tak, bo skutecznie wspiera przemianę materii i działanie przewodu pokarmowego. Codzienne picie kefiru wspomaga dietę odchudzającą. Dieta kefirowa to kuracja oczyszczająco-odchudzająca, która pozwala schudnąć 1-3 kg w 5 dni. Ponadto dietetycy i lekarze regularnie spożywanie kefiru, ponieważ ma on wiele dobroczynnych właściwości dla organizmu.
Wioletta Górecka / 01.07.2020 05:30
Kefir fot. Adobe Stock

Kefir to fermentowany napój mleczny z mleka krowiego lub koziego. Produkuje się go przez dodanie do mleka kultur drożdży i bakterii kwasu mlekowego. Kefir jest źródłem wielu cennych składników odżywczych oraz probiotyków, które wspomagają pracę jelit. Czy kefir jest skuteczny na odchudzanie? Okazuje się, że tak. Co prawda codzienne picie go nie sprawi, że tłuszcz magicznie zniknie, jednak ten napój skutecznie wspiera procesy oczyszczania i przemiany materii.

Spis treści:

  1. Korzyści i efekty z picia kefiru
  2. Czy kefir jest dobry na odchudzanie?
  3. Dieta kefirowa - jadłospis, efekty
  4. Co jeszcze daje picie kefiru?

Korzyści i efekty z picia kefiru

Dobroczynne właściwości kefiru są znane od setek lat. Reguluje przemianę materii, orzeźwia, dostarcza mnóstwo wartości odżywczych. Ponadto kefir jest niskokaloryczny - 100 g to około 50-70 kcal.

Kefir zawiera sporo wartościowego białka, wapń, fosfor, magnez, witaminy: B2, B6, B12 i K. Porcja kefiru to również cenne źródło probiotyków, które wspomagają odporność organizmu. Zdaniem niektórych dietetyków, kefir jest zdrowszy niż jogurt naturalny.

Efekty picia kefiru to m.in.: usprawnienie pracy jelit i przyspieszenie metabolizmu. Spożywanie kefiru jest zalecane osobom, które chcą schudnąć, ponieważ kefir wspomaga proces spalania tkanki tłuszczowej oraz oczyszczania organizmu ze zbędnych produktów przemiany materii.

Czy kefir jest dobry na odchudzanie?

Kefir jest zalecany do spożywania przez osoby na diecie – syci i orzeźwia, a także dba o to, by organizmowi nie zabrakło cennych składników odżywczych.

Wybierając kefir, warto zwrócić uwagę na jego skład i zdecydować się na taki, który ma niewielką ilość tłuszczu i kalorii. Im bardziej naturalny produkt, tym lepsze i cenniejsze jego działanie.

Kefir jest zalecany osobom, które chcą schudnąć, właśnie ze względu na właściwości poprawiające przemianę materii i wspomagające pracę jelit. Oprócz kefiru, warto pić także soki z warzyw, które dostarczą organizmowi błonnika pokarmowego (na przykład sok z buraka czy marchwi).

Dieta kefirowa - jadłospis, efekty

Dieta kefirowa to kuracja odchudzająco-oczyszczająca, która trwa 5 dni i nie należy jej przedłużać. Odpowiednią porą na przeprowadzenie diety kefirowej jest lato. Nabiał ma właściwości wychładzające, co idealnie sprawdzi się w czasie upalnych dni.

Jest to rygorystyczna monodieta, więc jej stosowanie nie będzie odpowiednie dla wszystkich. Przejście na dietę kefirową warto skonsultować z dietetykiem lub lekarzem, szczególnie w przypadku występowania jakichkolwiek chorób przewlekłych.

W czasie trwania diety mogą pojawić się skutki uboczne np. bóle głowy, osłabienie, skurcze mięśni, nudności.

Jadłospis

Dzień 1. - Jedz tylko chudy twaróg w dowolnej ilości.

Dzień 2. i dzień 3. - Pij tyko kefir w dowolnej ilości.

Dzień 4. - Pij kefir + dołącz warzywa.

Dzień 5. - Pij kefir, jedz warzywa + dołącz chude, gotowane mięso np. kurczaka lub indyka.

Istnieje również drugi, znacznie bezpieczniejszy i rozsądniejszy wariant diety kefirowej, który polega spożywaniu przez 5 dni lekkich posiłków oraz dołączenie do nich kefiru.

Efekty

Efektem zastosowania diety kefirowej może być utrata od 1-3 kg w 5 dni. Po zakończeniu diety należy stopniowo dołączać do jadłospisu inne produkty, zachowując zasady zdrowego odżywiania, by uniknąć efektu jo-jo.

Co jeszcze daje picie kefiru?

Picie kefiru ma działanie lekko przeczyszczające. Probiotyki w nim zawarte przywracają naturalną florę bakteryjną w jelitach. Z tego powodu kefir jest zalecany jako produkt łagodzący dolegliwości zespołu jelita drażliwego i przy chorobie wrzodowej.

Warto też sięgnąć po kefir podczas przyjmowania antybiotyków czy też po zatruciu, któremu towarzyszyła biegunka i/lub wymioty. „Dobre” bakterie znajdujące się w nim mogą nawet uchronić przed rozwojem wielu chorób.

Warto więc traktować kefir nie tylko jako element wspomagający odchudzanie, ale włączyć go do codziennego menu.

Treść artykułu pierwotnie opublikowana 09.03.2018.

Więcej na temat kefiru:
Kefir kefirowi nierówny? Jak wybrać ten najlepszy?
Lubisz kefiry? Zobacz, jak łatwo zrobić go w domu!
Mleko kontra jogurt, kefir i maślanka – co najlepiej wybrać?