Dieta jogurtowa – przykładowy jadłospis

Dieta jogurtowa wspomaga perystaltykę jelit i poprawia trawienie. Po tygodniu możesz zaobserwować jej pierwsze efekty. Jak rozpisać menu w diecie jogurtowej? Czy dieta jogurtowa jest zdrowa? Jak długo można ją stosować?
/ 15.11.2012 12:42
Jogurt/fot. Sxc.hu

Dieta jogurtowa na lepsze trawienie

Dieta jogurtowa jest polecana osobom, które pragną stracić na wadze poprzez przyspieszenie pracy przewodu pokarmowego.

Można usłyszeć wiele pochlebnych opinii na jej temat. Jest nie tylko smaczna, ale także bogata w składniki odżywcze. Zawarte w jogurtach bakterie probiotyczne w naturalny sposób poprawiają funkcję układu pokarmowego.

Szeroka gama naturalnych i owocowych odtłuszczonych jogurtów pozwala znacznie ograniczyć ilość tłuszczy w diecie. Jogurty zawierają także łatwo przyswajalny wapń, fosfor i witaminy.

Jak wygląda dieta jogurtowa?

Większość monodiet nie nadaje się do długofalowego stosowania. Są to natomiast doskonałe kilkudniowe diety, które przynoszą odpowiednie efekty. W tym przypadku jest to poprawa funkcji przewodu pokarmowego. Efekt ten jest porównywalny do efektu przeczyszczającego, występującego w dietach stosowanych przez modelki. Zaletą diety jogurtowej jest jednak niezbyt gwałtowny efekt wywołany naturalnymi produktami, a nie środkami przeczyszczającymi.

Dieta jogurtowa jest tak naprawdę jedynie zmodyfikowaną zbilansowaną dietą. Aby była skuteczna, konieczne jest obniżenie ogólnej puli spożywanych kalorii. Co więcej nie należy jej stosować za długo, ponieważ może pogarszać wchłanianie innych potrzebnych makro- i mikroelementów. Tylko zbilansowana dieta może być i skuteczna, i zdrowa.

Wady diety jogurtowej

Największą wadą diety jogurtowej jest efekt wzdęcia wywołany nadmiernym gromadzeniem się gazów w jelitach. Może to powodować bóle brzucha. Do innych problemów jelitowych pojawiających się przy tej diecie można zaliczyć biegunkę.

Dieta jogurtowa nie powinna być stosowana dłużej niż tydzień, ponieważ niedobór węglowodanów, cukrów i tłuszczów może doprowadzić do wycieńczenia organizmu.

Sporadycznie obserwowano także reakcje alergiczne na nadmiar laktozy.

Zobacz też: Modne sposoby odchudzania

Przykładowy jadłospis w diecie jogurtowej

Śniadania:

  • jogurt owocowy z 3 łyżkami płatków crunchy, jabłko,
  • jogurt naturalny, kromka chlebka chrupkiego z polędwicą, pomidor,
  • jogurt naturalny z 3 łyżkami muesli, pomarańcza,
  • jogurt owocowy z 3 łyżkami płatków owsianych, banan,
  • kromka chrupkiego pieczywa, twarożek z ziołami,
  • jogurt zmiksowany z owocami (shake), 2 wafle ryżowe,
  • jogurt owocowy, kromka chleba z dżemem lub marmoladą, grejpfrut.

Obiady:

  • filet rybny ugotowany na parze z warzywami, ryż, surówka w białej kapusty, jogurt naturalny,
  • pierś kurczaka, ziemniaki, duszone warzywa, jogurt naturalny,
  • pierś z indyka, ryż z warzywami gotowanymi na parze, jogurt naturalny,
  • smażony filet rybny, kasza gryczana, brokuły gotowane na parze, jogurt naturalny,
  • kotlet schabowy saute, niełuskany ryż, pomidor, jogurt owocowy.

Przekąski:

  • jogurt owocowy,
  • owoce (grejpfrut, pomarańcza, banan, kiwi).

Kolacje:

  • zestaw owoców (pomarańcza, kiwi, banan) z naturalnym jogurtem,
  • kefir naturalny zmiksowany z owocami,
  • kromka chleba razowego, połowa papryki, jogurt naturalny,
  • twarożek z chudego białego sera z pomidorem i ogórkiem, pieczywo chrupkie, jogurt owocowy,
  • graham z plasterkiem chudego żółtego sera, jogurt naturalny, banan,
  • pieczywo chrupkie z chudą wędliną, pomidor, kefir.

Zobacz też: Najdziwniejsze diety świata

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/28.06.2016 13:33
Witam! Borykam się z problemem nadwagi. Byłam u dietetyka owszem, lecz nie mam czasu robić tych wszystkich wymyślnych dań. Chcialabym jakieś proste rzeczy które skonsumuje w kazdej chwii, na spacerze z córą zy gdziekolwiek indziej! Mam 9 miesieczna coreczke i sama ja wychowuje wiec absolutnie nie ma tutaj miejsca na pichcenie. JEdyne dania jakie przygotowuje sa ta obiadki deserki i inne rzeczy dla mojego szkraba. BŁAGAM pomożcie!!