Mimo, że organizm człowieka potrzebuje białka odzwierzęcego, często zdarza się tak, że to wegetarianie prowadzą zdrowszy tryb życia niż mięsożercy

Co powinna jeść wegetarianka w czasie ciąży?

Dieta wegetariańska opiera się na nie jedzeniu mięsa i produktów pochodzenia zwierzęcego, jednych z głównych źródeł żelaza i wapnia. Jednak wcale nie przekreśla szans na prawidłowo rozwijającą się ciążę. Dowiedz się, co powinna jeść wegetarianka w ciąży, żeby urodzić zdrowe dziecko.
/ 10.08.2010 13:28
Mimo, że organizm człowieka potrzebuje białka odzwierzęcego, często zdarza się tak, że to wegetarianie prowadzą zdrowszy tryb życia niż mięsożercy

Wiele wegetarianek obawia się, że ich sposób żywienia nie pokryje dziennego zapotrzebowania na żelazo. Wystarczy jednak przestrzegać określonych zasad, aby rozwój płodu był prawidłowy.

Dobrze zaplanowane posiłki wegetariańskie mogą w dużym stopniu pokryć zapotrzebowanie na potrzebne Ci teraz składniki.

Pamiętaj, że przyswajanie żelaza w produktach roślinnych jest o wiele słabsze niż w zwierzęcych. Jego przyswajalność poprawisz, gdy razem z nim będziesz spożywać produkty zawierające witaminę C np. natka pietruszki.

Polecamy:  Składniki mineralne i witaminy a kobieca płodność

Powinnaś jeść:
- produkty bogate w białko: jajka, mleko, ser,
- produkty, których źródłem jest żelazo: szpinak, suszone śliwki, fasola,
- produkty zawierające w swoim składzie kwas foliowy: zielone warzywa, pomarańcze.

A co z wegankami?

Trudniejszą sytuację mają weganki, które nie przyjmują mleka ani nabiału. Grozi im niedobór wapnia. W tak skrajnym przypadku powinny uzupełniać jego braki jedząc płatki śniadaniowe, pijąc soki owocowe, mleko sojowe i przyjmując suplementy diety.

Wegetariankom i wegankom znacznie trudniej jest zaplanować odpowiednią dietę. Dlatego już nawet przed planowaniem dziecka należałoby skonsultować swój sposób odżywiania z lekarzem.

Zobacz także: Dieta w oczekiwaniu na ciążę