Czy jedząc tłuste ryby i oliwę z oliwek można schudnąć? Odchudzająca dieta śródziemnomorska

Dieta śródziemnomorska to najzdrowsza dieta świata. Jednak, czy warto stosować ją, jako sposób na odchudzanie?
/ 04.12.2012 12:51 / aktualizacja: 08.02.2019 13:13
Kobieta stosuje dietę śródziemnomorską. Przygotowuje sałatkę z oliwą z oliwek. fot. Adobe Stock

Dieta śródziemnomorska - sposób żywienia na życie

Podstawową zaletą diety śródziemnomorskiej jest jej profilaktyczne działanie zdrowotne.Dieta śródziemnomorska zmniejsza ryzyko chorób układu krążenia (nadciśnienie tętnicze, choroba niedokrwienna serca, miażdżyca naczyń obwodowych, żylaki kończyn dolnych), cukrzycy typu 2, demencji, choroby Alzheimera i Parkinsona.

To dieta zbilansowana, oparta o nieprzetworzone produkty, takie jak: ryby, warzywa, owoce, ziarna, oliwa z oliwek, która może być stosowana przez całe życie!

Odchudzanie z dietą śródziemnomorską

Dieta śródziemnomorska może pomóc skutecznie obniżyć wagę bez efektu jo-jo. Jedyny warunek skuteczności to cierpliwość – nie jest to dieta cud, której efekty zobaczymy po kilku dniach. Niektórym może wydawać się dziwne, że sposób żywienia, który obfituje w tłuste produkty pomaga schudnąć, ale potwierdzają to badania.

Warunkiem koniecznym jest deficyt kaloryczny, czyli dostarczenie z pożywieniem mniejszej ilości kalorii (kcal) niż potrzebuje twój organizm. Budujesz jadłospis na produktach z diety śródziemnomorskiej, ale zjadasz ich po prostu mniej. Pamiętaj, jednak, by nie schodzić poniżej 1200 kcal na dzień!

Efekty potwierdzone naukowo

Dieta  śródziemnomorska jest skuteczna w odchudzaniu, co potwierdziły badania opublikowane w magazynie “New England Journal of Medicine” w 2008 roku. 322 umiarkowanie otyłych uczestników badania zostało przydzielonych do trzech, różnych diet:

  • niskokalorycznej, śródziemnomorskiej,
  • niskokalorycznej i niskotłuszczowej,
  • niskokalorycznej i niskowęglowodanowej.

Najlepsze efekty osiągnęły osoby, które stosowały dietę śródziemnomorską z deficytem kalorii.

Dowiedz się więcej o diecie śródziemnomorskiej:
Dieta śródziemnomorska w polskich warunkach. Czy olej rzepakowy może zastąpić oliwę z oliwek?
Dieta śródziemnomorska wcale nie jest trudna! Poznaj 8 najważniejszych zasad komponowania jadłospisów
Dieta śródziemnomorska pomaga w terapii cukrzycy typu 2!
 

 

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)