Dlaczego nie chudnę? Poznaj 7 błędów, które popełnia na diecie większośc z nas

Starasz się z całych sił, ale zamiast tracić na wadze stoisz w miejscu? Zastanów się... coś robisz nie tak! Przekonaj się, jakie są najczęstsze błędy popełniane przez osoby starające się zgubić nadprogramowe kilogramy. Jeśli dowiesz się, na co zwracać uwagę, na pewno uda ci się schudnąć!
Agata Bernaciak aktualizacja: 3 tygodnie temu
Powody przez które nie chudniemy fot. Adobe Stock

Niemal na każdym kroku widzisz dietetyczne i treningowe porady, odchudzające jadłospisy i „niezawodne” tabletki, które pomogą w redukcji masy ciała. Nie wiesz, którym przekazom wierzyć? Podpowiadamy, jakie zachowania na pewno nie sprzyjają utracie wagi!

Dlaczego nie chudnę? 7 najczęstszych błędów

1. Jesz mniej, bo podobno dzięki temu szybciej schudniesz

Bzdura! Wydaje ci się, że każde zmniejszenie kaloryczności posiłków działa na twoją korzyść? To nie tak. Jeśli dostarczasz organizmowi zbyt mało pożywienia, przestawia się na tryb oszczędzania i zaczyna magazynować energię w postaci tkanki tłuszczowej. Jeśli się odchudzasz, zmniejszaj kaloryczność diety stopniowo. To jedyna metoda, aby osiągnąć cel.

6 prostych sztuczek, dzięki którym będziesz jadła mniej

2. Wyeliminowałaś wszystkie węglowodany z diety

Unikasz pieczywa, makaronów, ryżu, kaszy, ziemniaków w nadziei, że przyczyni się to do osiągnięcia wymarzonej masy ciała? Taką metodę włóż między bajki. Spadek masy ciała na początku takiej diety to w większości woda, a nie tłuszcz. Węglowodany pełnią istotną rolę w procesie redukcji masy ciała.

Jeśli jest ich za mało, tłuszcz nie spala się całkowicie, co prowadzi do powstania tzw. ciał ketonowych. Powodują one zakwaszenie organizmu, co jest przyczyną osłabienia, zmęczenia, pogorszenia nastroju, odwodnienia, zaburzenia gospodarki elektrolitowej oraz zwiększenia ryzyka chorób takich jak kamica nerkowa czy dna moczanowa.

Metoda na głoda! 8 najbardziej sycących produktów

3. Odchudzasz się w takim sam sposób jak przyjaciółka

Jesteś zachwycona wynikami odchudzania swojej koleżanki? Podpytaj je o ogólne zasady diety, zmiany w sposobie odżywiania, ale nie stosuj tych samych jadłospisów. Stosowanie programu rozpisanego dla innej osoby może przynieść więcej szkody niż pożytku. Zdrowa i skuteczna dieta powinna być dopasowana indywidualnie i dobrze zbilansowana.

4. Wypijasz dużą butelkę wody dziennie

Choć takie są zalecenia, nie ma uniwersalnej ilości płynów, które człowiek musi wypijać w ciągu dnia. Powinnaś wypijać ok. 30 ml na każdy kilogram masy ciała. Pij 1,5 litra, jeśli twoja masa ciała wynosi około 50 kg, im ważysz więcej, tym więcej płynów powinnaś wypić.

10 trików, dzięki którym przyspieszysz metabolizm

5. Regularnie zażywasz środki przeczyszczające

Środki przeczyszczające to szybki sposób na rozleniwienie jelit i pogłębienie problemu zaparć. Po ich odstawieniu organizm nie jest już w stanie poradzić sobie bez wspomagaczy. A to nie koniec – regularne stosowanie takich preparatów może wywołać zaburzenia elektrolityczne zakłócające skurcze mięśni, w tym także serca.

6. Nie jesz po 18.00

Ten mit pochodzi jeszcze z czasów, gdy ludzie chodzili spać „z kurami”. Zaleca się, aby ostatni posiłek jeść ok. 3 godzin przed snem. Jeśli kładziesz się spać o godzinie 21.00, to rzeczywiście 18.00 będzie godziną odpowiednią na kolację. Jednak gdy chodzisz spać dużo później, przez przedłużający się okres aktywności bez dostaw energii dopadnie cię silny głód, a przemiana materii się obniży.

6 zaskakujących rzeczy, których nie powinnaś jeść i pić, jeżeli starasz się schudnąć

7. Trenujesz na czczo

Podobno dzięki takiej strategii organizm od razu zaczyna spalać tłuszcz, a nie zapasy glikogenu. Ale to nieprawda! Aby w czasie wykonywania ćwiczeń kardio spalać tłuszcz, konieczna jest odpowiednia ilość węglowodanów. Stanowią one katalizator, bez którego jest to niemożliwe. Z racji tego, że nie zostały one dostarczone do organizmu wraz z pokarmem, to dochodzi do reakcji katabolicznych – „spalania” własnego ciała. Płynie stąd jeden wniosek: nigdy nie ćwicz na czczo.

Walczysz z nadprogramowymi kilogramami? Ten trening jest dla ciebie!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (9)
/rok temu
tak są czasem takie błędy o których nikt sobie nie mysli że to błędy a potem waga stoi i nie wiadomo czemu, czlowiek w frustracje popada bo dieta i rzuca wszystko w bok i je dalej. Ja poszłam do psychodietetyka i on nie tylko mi sposob zywienia zrewolucjonizował co zmienił moje nastawienie i teraz chudne i zdrowieje i polecam wszystkim poradnia z Gdyni Cel Psychodietetyka
/2 lata temu
Szanuję i podziwiam bo dla mnie już troche za zimno , ale myślę nad zakupem teraz bo taniej i bedzie już na wiosnę.
/2 lata temu
Mam Besta z ME i będę jeździć aż do pierwszego płatka śniegu :)
POKAŻ KOMENTARZE (6)