Zgrabna kobieta, która wie jak szybko schudnąć. fot. Adobe Stock

Jak schudnąć w tydzień 3 kg? Znamy skuteczny sposób! (gotowy jadłospis na 7 dni)

Nawet, gdy do urlopu zostało ci tylko 7 dni, możesz schudnąć szybko i zmniejszyć obwód talii oraz bioder. Zastosuj nasze triki i gotowy jadłospis, która pozwoli ci stracić 3 kg w tydzień!
Agata Bernaciak / 12.06.2018 05:46 / aktualizacja: 18.04.2019 13:51
Zgrabna kobieta, która wie jak szybko schudnąć. fot. Adobe Stock

Chcesz w tydzień zrzucić kilka kilogramów? Pamiętaj, że w tak krótkim czasie nie można spalić dużej ilości tkanki tłuszczowej, ten proces wymaga czasu. Jeśli jednak chcesz założyć obcisłą sukienkę albo bikini, nie jesteś na straconej pozycji. Przygotowaliśmy dla ciebie zestaw najskuteczniejszych trików, które pozwalają na szybki spadek wagi.

Jak szybko schudnąć? Przestrzegaj tych 7 zasad!

Pamiętaj o tym, że szybkie chudnięcie nie jest ani zdrowe, ani zalecane. Ograniczając spożywane kalorie, w pierwszej kolejności spalasz wodę. To dlatego utrata pierwszych 2-3 kg jest bardzo szybka! Redukcja kalorii to jednak nie wszystko. Musisz pilnować także innych zasad:

1. Ogranicz sól i produkty słone

Sól powoduje zatrzymywanie płynów w organizmie. Im więcej solisz, tym silniej puchniesz, zatrzymujesz wodę. Zrezygnuj z dosalania i wyeliminuj słone produkty (wędliny, żółte sery, zupy w proszku, gotowe sosy, słone przekąski), by stracić nawet 1,5 kg w ciągu doby.

2. Pij dużo płynów

Wypijaj nawet 3 litry niegazowanej wody mineralnej, zielonej herbaty, herbat owocowych i naparów ziołowych. Gdy twój organizm jest odpowiednio nawodniony obwody twojego ciała się zmniejszają.

3. Wysypiaj się - minimum to 7 godzin

Osoby, które śpią krócej niż 7 godzin na dobę mogą być nawet o 5 kg cięższe niż te, które śpią 7-8 godzin.Uwaga! Na twoją wagę negatywnie wpływa także zbyt duża ilość snu (powyżej 9 godzin). Złej jakości sen zmienia wydzielanie hormonów odpowiedzialnych za kontrolę apetytu. Zwiększa się ilość greliny, która sprawia, że chce ci się jeść, rośnie także stężenie kortyzolu, który nasila magazynowanie tkanki tłuszczowej.

4. Ogranicz tłuszcz

Tłuszcz jest najbardziej kalorycznym składnikiem diety. 1 gram tłuszczu dostarcza aż 9 kcal. Gdy na patelnię wlejesz 2 łyżki oliwy z oliwek zwiększysz kaloryczność dania aż o 176 kcal! Nie musisz rezygnować ze smażenia, ale używaj sprayu do oliwy lub pędzelka, który pozwala na precyzyjne rozprowadzenie tłuszczu.

5. Jedz otręby

Otręby są bardzo dobrym źródłem błonnika pokarmowego, który w przewodzie pokarmowym wchłania wodę. Dzięki temu rośnie objętość treści pokarmowej, a ty czujesz się dłużej najedzona. Łyżkę otrąb granulowanych dorzucaj do jogurtu, sałatki czy jajecznicy.

6. Wyeliminuj słodycze

Masz ochotę na coś słodkiego? Sięgnij po świeże lub suszone owoce z dodatkiem jogurtu greckiego, cynamonu, imbiru i kakao. Zapomnij o słodyczach, które są źródłem "pustych kalorii". Oznacza to, że poza dużą ilością cukru i tłuszczu prawie w ogóle nie dostarczają składników odżywczych.

Dłonie trzymające donut i brokuł

Fot. Adobe Stock

7. Zastosuj dietę niskokaloryczną

Chcesz schudnąć szybko i skutecznie? Zastosuj dietę niskokaloryczną! Najpierw oblicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne, a potem od uzyskanej wartości odejmij 500 kcal. Dzięki temu uzyskasz deficyt kaloryczny. Masz ochotę podkręcić tempo odchudzania? Przez pierwsze 2 tygodnie możesz zastosować większy deficyt, na poziomie 1000 kcal.

RTV, AGD, smartfony i wiele więcej w atrakcyjnych cenach. Sprawdź całą ofertę na stronie Avans wyprzedaże

Jak schudnąć? Rozsądnie, powoli i... po kolei! Zobacz nasz poradnik, jak chudnąć krok po kroku!

Dieta odchudzająca  - jadłospis na 7 dni

Zastosuj naszą tygodniową dietę i połącz ją z ćwiczeniami na płaski brzuch. Dzięki tym prostym działaniom w ciągu tygodnia zgubisz nawet 3 kg, zmniejszysz obwód talii i ujędrnisz sylwetkę. Nie zastanawiaj się dłużej, do dzieła! Jeśli masz ochotę, możesz przedłużyć stosowanie jadłospisu do pełnego miesiąca.

Dzień 1

  • Śniadanie: owsianka z 3 łyżek otrąb i szklanki chudego mleka (można zastąpić mlekiem migdałowym), garść borówek amerykańskich, zielona herbata
  • II śniadanie: 2 jajka na twardo, szklanka kefiru
  • Obiad: duża pierś kurczaka pieczona z ulubionymi ziołami, sos: mały jogurt naturalny z posiekanym ząbkiem czosnku i pieprzem, 200 g ugotowanej fasoli szparagowej, zielona herbata
  • Przekąska: serek wiejski, 5 pomidorków koktajlowych, herbata owocowa
  • Kolacja: 2 plasterki szynki z indyka i 2 plasterki wędzonego łososia albo pół małej wędzonej makreli, 1/2 czerwonej papryki, garść dowolnych kiełków, napar z rumianku

Dzień 2

  • Śniadanie: jajecznica z dwóch jaj z cebulą i szczypiorkiem, smażona na łyżeczce masła, zielona herbata
  • II śniadanie: duży jogurt naturalny z połową startego ogórka i posiekanym koperkiem, herbata owocowa
  • Obiad: zupa krem z brokułów z łyżką jogurtu, sznycel cielęcy smażony na łyżeczce oleju, zielona herbata
  • Przekąska: muesli z łyżki płatków owsianych, dwóch łyżek otrąb pszennych, garści malin lub truskawek i mały jogurt naturalny, herbata owocowa
  • Kolacja: chudy biały ser pokrojony w plastry, przekładany plastrami pomidora, posypany posiekaną bazylią, zielona herbata

Dzień 3

  • Śniadanie: owsianka z otrąb (patrz: dzień 1), napar z kopru włoskiego
  • II śniadanie: sałatka z 2 garści rukoli, gotowanego buraka, połowy żółtej papryki, pokruszonego plastra sera typu feta i garści posiekanych orzechów włoskich, sos: łyżeczka oliwy, kilka kropli octu balsamicznego, suszony rozmaryn, zielona herbata
  • Obiad: mrożony miks warzyw (np. marchewka, kalafior, brokuły) ugotowanych al dente, sos: mały jogurt naturalny, posiekany ząbek czosnku, pół łyżeczki ziół prowansalskich, herbata owocowa
  • Przekąska: ogórek i pęczek rzodkiewek, zielona herbata
  • Kolacja: 2 garści gotowanej fasolki szparagowej z podsmażoną cebulą, herbata owocowa

Dzień 4

  • Śniadanie: koktajl bananowy: zmiksuj szklankę maślanki, dużego banan i łyżkę siemienia lnianego z łyżeczką natki, dodaj słodzik na bazie stewii do smaku, herbata owocowa
  • II śniadanie: miks surowych warzyw z 2 łyżkami hummusu, zielona herbata
  • Obiad: zupa krem z soczewicy z 2 łyżkami orzechów włoskich, zielona herbata
  • Przekąska: kefir, 2 ogórki kiszone, zielona herbata
  • Kolacja: 1 duży pomidor, 1 kulka sera mozzarella, łyżeczka pestek słonecznika, napar z rumianku

Dzień 5

  • Śniadanie: smażony na maśle omlet z 2 jajek, wymieszanych z 2 łyżkami mleka, czerwona papryka, herbata owocowa
  • II śniadanie: serek wiejski z ogórkiem i ziołami, zielona herbata
  • Obiad: pieczony lub grillowany łosoś (200 g) z gotowanym kalafiorem, zielona herbata
  • Przekąska: pieczone jabłko z łyżeczką miodu i cynamonem, zielona herbata
  • Kolacja: zupa krem z pomidorów z łyżką otrąb i posiekaną natka pietruszki, zielona herbata

Dzień 6

  • Śniadanie: dwie kanapki z chleba razowego z chudą szynką i pomidorem, herbata owocowa
  • II śniadanie: serek wiejski ze szczypiorkiem, zielona herbata
  • Obiad: zupa jarzynowa, pół pieczonego kurczaka (zjedz jedną porcję, np. udko, a resztę zostaw na następny dzień), gotowane brokuły, zielona herbata
  • Przekąska: sałatka owocowa: po garści truskawek i malin, kiwi pokrojone w kostkę, sos: pół kubeczka jogurtu naturalnego ze słodzikiem ze stewią, zielona herbata
  • Kolacja: parówki cielęce o obniżonej zawartości tłuszczu, sałatka z pomidora, kiszonego ogórka, żółtej papryki z łyżeczką oliwy, napar z kopru włoskiego

Nie musisz stosować diet cud! Zobacz, co jeść, żeby schudnąć!

Dzień 7

  • Śniadanie: 2 jajka na miękko, kromka chleba razowego, 2 rzodkiewki, zielona herbata
  • II śniadanie: sałatka z pomidorów i sera feta ze świeżymi ziołami, np. oregano lub bazylią, zielona herbata
  • Obiad: sałatka z kurczakiem: dwie garście rukoli, garść porwanych liści sałaty, ogórek, czerwona papryka, pół awokado, kurczak pokrojony w kostkę, sos: po łyżeczce oliwy, musztardy i soku z cytryny, herbata owocowa
  • Przekąska: gruby plaster arbuza, zielona herbata
  • Kolacja: kromka chleba razowego z grubym plastrem chudego twarogu, szklanka maślanki, napar z rumianku
Artykuł napisany na podstawie tekstu opublikowanego w miesięczniku Vita

Chcesz więcej sposobów na skuteczne odchudzanie? Zobacz także:
Chcesz jeść zdrowo? Zobacz dietę Ewy Chodakowskiej!
Jak schudnąć bez diety? Mamy na to 11 sprawdzonych sposobów
Dzięki tej diecie będziesz miała płaski brzuch już za 7 dni!