kobieta z sałatką fot. Fotolia

Dieta 1000 kcal - czy wiesz na czym polega? Ile schudniesz? (+ jadłospis)

Choć polega na skrupulatnym liczeniu kalorii, wielu się na nią decyduje. Oto tajemnice diety 1000 kcal, dzięki której schudniesz nawet 8 kg!
/ 28.06.2018 11:32
kobieta z sałatką fot. Fotolia

Przez cztery tygodnie jedz pięć posiłków dziennie. Powinny dostarczać w sumie 1000 kcal: śniadanie – 250 kcal, II śniadanie – 150 kcal, obiad – 400 kcal, kolacja – 200 kcal. Przerwy pomiędzy nimi nie powinny być dłuższe niż 2–3 godziny.

Dieta 1000 kcal - jakie produkty wybierać?

Bogate w błonnik – przetwory zbożowe (pełnoziarniste pieczywo, chleb chrupki, otręby, płatki), warzywa, mniej słodkie i soczyste owoce, zioła i kiełki, chudy i odtłuszczony nabiał, białko jaja, mięso i wędliny drobiowe oraz ryby.

Dieta 1000 kcal - jakich produktów unikać?

Przede wszystkim cukru i słodyczy, ale i pieczywa pszennego, masła, tłustego i półtłustego twarogu, śmietany, majonezu, tłustych wędlin oraz mięsa. Zamiast smażyć, gotuj, piecz w folii lub grilluj. Zupy rób wyłącznie na wywarach warzywnych.


Dieta 1000 kcal - ile mogę schudnąć?

Nie musisz długo czekać na efekty tej diety. Jeśli ściśle przestrzegasz jej zasad, możesz zrzucić nawet 8 kg w ciągu czterech tygodni. Menu jest co prawda niskokaloryczne, ale dostarcza niezbędnych składników pokarmowych. To znacznie bezpieczniejszy sposób odchudzania niż głodówki i niektóre kuracje oczyszczające.

Dieta 1000 kcal - przykładowy jadłospis na cały dzień

Śniadanie

  • 3 łyżki chudego twarożku z warzywami: łyżka szczypiorku, 2 pomidory
  • 2 kromki chleba razowego z łyżeczką margaryny
  • szklanka zielonej herbaty

II śniadanie

  • szklanka maślanki, pół banana

Obiad

  • 2 łyżki kaszy gryczanej
  • 2 łyżki gulaszu z piersi indyka
  • miseczka surówki z połowy czerwonej papryki, 2 garści kiełków pszenicy i 2 łyżki zielonego groszku skropione sokiem z cytryny i łyżką oliwy
  • szklanka soku pomidorowego

Kolacja

  • 2 cienkie kromki chleba razowego z plasterkiem szynki drobiowej, 2 liście sałaty, pomidor
  • pół grejpfruta
  • zielona herbata