Polki.pl
kom. (121)

Ciąża - co jeść, ile jeść... a ile można przytyć w ciąży?

Kobieta w ciąży nie musi jadać za dwóch. Powinna pamiętać jedynie o zdrowym i urozmaiconym żywieniu i suplementacji określonych witamin.

Przyrost masy ciała w ciąży powinien się mieścić w granicach 11-17 kilogramów.

W ciąży można jeść praktycznie wszystko, ale rozsądnie. Jednak zaleca się, by najwięcej spożywać świeżych warzyw, ryb, chudego nabiału i mięsa. Z owocami z kolei nie należy przesadzać. Z pewnością rezygnujemy z napojów alkoholowych, mocnych kaw i herbat. Niektórzy odradzają także jadanie serów pleśniowych.

Warto docenić inne napoje, jak np. herbata owocowa lub ziołowe (oczywiście w porozumieniu z lekarzem).

Z uwagi na występowanie zaparć w ciąży, dieta powinna obfitować w warzywa, oleje roślinne i probiotyki, zawarte m.in. w jogurtach.

Należy też odpowiedni nawadniać organizm, w czym pomoże nam lekarz. Średnio w ciąży spożywa się około 1,5-2 litrów płynów.




Skomentuj (121)
Oceń 3,50 / 2
Redakcja poleca

Podobne w temacie Ciąża i poród

Skomentuj Ciąża - co jeść, ile jeść... a ile można...

Gość We-Dwoje.pl
Komentujesz jako dsfdsfds  /  Wyloguj sięZarejestruj się  /  Zaloguj się

Podobne do Ciąża - co jeść, ile jeść... a ile można...

Zobacz
ostatnie wydanie tygodnika

Wysłanie formularza jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu We-Dwoje Polki.pl


Forum Dziecko