Poporodowe zalecenia

Abyś mogła łatwiej i szybciej wrócić do formy, podpowiadamy ci, na co powinnaś zwrócić szczególną uwagę po porodzie.
/ 24.07.2007 09:41
Abyś mogła łatwiej i szybciej wrócić do formy, podpowiadamy ci, na co powinnaś zwrócić szczególną uwagę po porodzie.

Spanie. Powinnaś jak najwięcej odpoczywać i spać. Sen na pewno nie będzie już taki łatwy, jak dawniej. Twoje maleństwo być może będzie zmuszało cię do wstawania kilka razy w ciągu nocy. Postaraj sie jednak tak zorganizować, żeby nocne karmienie i przewijanie nie wybijało cię mocno ze snu.

Jedzenie. Nadal potrzebujesz bardzo dużo energii, zwłaszcza jeśli karmisz piersią. Postaraj sie odżywiać regularnie i pełnowartościowo. Wiele kobiet chciałoby zaraz po porodzie powrócić do dawnej sylwetki. Jednakże okres połogowy nie jest dobrym okresem na drakońskie diety, liczenie kalorii. Gdy karmisz piersią, prawidłowo sie odżywiasz, to i tak z pewnością twoja waga będzie stopniowo spadać w dół.

Picie wody. Twój organizm szczególnie teraz potrzebuje obfitego nawadniania, żeby uzupełnić poniesione straty i regenerować sie prawidłowo. Specjaliści zalecają co najmniej 8 szklanek dziennie. Przy karmieniu piersią zapotrzebowanie to jest jeszcze większe.

Pomoc bliskich. Posiadanie kogoś do opieki przy dziecku zmniejsza ryzyko przygnębienia poporodowego. Poza tym pomoc w codziennych obowiązkach pozwoli ci na odpoczynek, który jest bardzo istotny.