77212.jpg fot. Panthermedia

Popraw krążenie w pracy. - ćwiczenia w pracy

O zdrowie i sylwetkę możesz dbać nawet nie wstając zza biurka.
/ 11.02.2013 14:01
77212.jpg fot. Panthermedia
W pracy spędzasz co najmniej 8 godzin siedząc, za to potem pędzisz do domu i nie masz już czasu na aktywność fizyczną? Oto zestaw prostych, ale skutecznych ćwiczeń, które możesz wykonać, nie ruszając się zza biurka. Najlepiej robić je wszystkie. Możesz jednak na początek wybrać te, które najbardziej odpowiadają twoim aktualnym potrzebom.

Aby usprawnić krążenie, wystarczy klika prostych ćwiczeń


W wyniku siedzącej pracy może dochodzić do zaburzeń krążenia i powstawania żylaków. Żeby obniżyć ryzyko takich powikłań, warto pomóc w przepompowywaniu krwi z nóg. Oto trzy proste ćwiczenia:
  1. Siedząc, tak by rant krzesła nie uciskał na uda, napinaj mocno i po chwili rozluźniaj mięśnie łydek (w sumie przez 30–40 sekund).
  2. Oderwij nogi od podłogi, wyprostuj je i stopami zataczaj kręgi – po 15 razy w jedną i drugą stronę (patrz zdjęcie).
  3. Zdejmij buty. Ustaw stopy płasko na podłodze, a potem stawiaj stopy na przemian na palcach i piętach