Kandydaci tego oczekują, ale rzadko otrzymują. Nie chodzi o pieniądze ani benefity

informacja o wyniku rekrutacji fot. Adobe Stock, contrastwerkstatt
Kandydaci chcieliby otrzymywać informację zwrotną po rozmowie rekrutacyjnej. Niestety większość przedsiębiorstw w Polsce nie ma opracowanych procedur jej udzielania, dlatego kandydaci często nie wiedzą, czy ich kandydatura zainteresowała rekruterów. Tymczasem udzielanie feedbacku może być korzystne również dla firm, które szukają pracowników.
/ 29.08.2024 07:07
informacja o wyniku rekrutacji fot. Adobe Stock, contrastwerkstatt

Kandydaci rzadko mogą liczyć na informację dotyczącą swojej kandydatury.

Spis treści:

  1. Kandydaci rzadko otrzymują informację zwrotną
  2. Kandydaci chcą dostać feedback

Kandydaci rzadko otrzymują informację zwrotną

Jak wynika z badania Pracuj.pl, mniej niż 1/3 badanych firm przekazuje informację zwrotną kandydatom po zakończeniu rekrutacji.

W 79 proc. przedsiębiorstw w Polsce nie ma formalnych zasad i procedur udzielania feedbacku. Z badań wynika, że procedury udzielania feedbacku obowiązują przeważnie w większych firmach (powyżej 250 pracowników), gdzie 44 proc. z firm zadeklarowało jego udzielanie.

Zdaniem autorów badania wynika to z faktu, że duże firmy dysponują rozbudowanymi zespołami HR. Wskazują również na świadomość firm dotyczącą feedbacku.

Często są one także bardziej świadome wpływu swojego wizerunku na sukcesy rekrutacyjne i inwestują w budowanie pozytywnych relacji z kandydatami, co jest kluczowe dla przyciągania najlepszych talentów na rynku

– wskazała Agata Roszkiewicz z Pracuj.pl.

Badanie zostało przeprowadzone w czerwcu br. przez firmę badawczą Zymetria na zlecenie serwisu Pracuj.pl. Pomiar wykonano metodą CAWI na próbie ogólnokrajowej 1500 Polaków, mężczyzn w wieku 18-62 lata i kobiet w wieku 18-57 lat; do badania zaproszono osoby, którym do wieku emerytalnego zostało co najmniej trzy lata.

Kandydaci chcą dostać feedback

Sam proces rekrutacji dla wielu kandydatów może być bardzo stresujący. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Pracuj.pl w ramach kampanii „ Nikt nie powinien być w zawieszeniu, kiedy wysyła CV i czeka na odpowiedź"? 8 na 10 badanych woli otrzymać informację o odrzuceniu CV niż nie otrzymać żadnej wiadomości.

Konstruktywny feedback jest kluczowy dla obu stron. Jak wskazuje na łamach erecruiter.pl/blog Martyna Wasilewska, Brand & Communication Marketing Expert, informacja zwrotna pomaga kandydatom na zrozumienie swoich mocnych stron oraz obszarów, które wymagają poprawy.

Z kolei dla firmy feedback stanowi element budowania marki pracodawcy. Takie organizacje w oczach kandydata jawią się jako firmy, które dbają o komunikację i rozwój potencjalnych pracowników.

Czytaj także:
Czy można kłamać na rozmowie kwalifikacyjnej? 3 sytuacje, kiedy jest to wskazane
To koniec umów śmieciowych? Państwowa Inspekcja Pracy zyska potężne narzędzie kontroli
„Mam rozmowę o pracę u kolegi ze szkoły. Boję się, bo dałam mu kiedyś kosza. Był szkolną ofermą i źle się ubierał”

 
 

Redakcja poleca

REKLAMA