Ile kalorii mają potrawy świąteczne?

Sprawdźcie, ile kalorii mają świąteczne potrawy.

Cały rok na to czekamy! Barszcz z uszkami, smażony karp, kutia i inne tradycyjne potrawy, które zwykle spożywamy tylko raz do roku. A wszystko to okraszone niezliczoną ilością ciast, ciasteczek, czekoladek i cukierków zrywanych wprost z choinki! I jak tu oprzeć się tym wszystkim świątecznym smakołykom, szczególnie jeśli się odchudzamy? Sprawdźcie, ile kalorii mają świąteczne potrawy.

Ile kalorii mają potrawy świąteczne?

Fot. Fotolia

 

Świąteczne biesiadowanie przy suto zastawionym stole to czysta przyjemność i... rozpusta. Szczęśliwi ci, którzy nie muszą martwić się o nadmiar spożytych kalorii, tym bardziej, że zwykle podczas świątecznych dni pochłaniamy ich nawet dwukrotnie więcej niż normalnie. Podczas, gdy dzienne zapotrzebowanie oscyluje w granicach 2,5 tysiąca kalorii, w świąteczny dzie przyjmujemy ich nawet 5-6 tysięcy! I choć taka bomba kaloryczna raz do roku nie powinna zaszkodzić naszej figurze, warto mieć świadomość, ile kalorii mają poszczególne tradycyjne świąteczne dania, by delektując się kolejną porcją kuti, umieć zachować umiar i zdrowy rozsądek.

Zestawienie kaloryczności najbardziej znanych dań bożonarodzeniowych:

  • talerz barszczu z uszkami - 230 kcal
  • talerz zupy grzybowej zabielanej - 175 kcal
  • kapusta z grzybami (100g) - 80 kcal
  • pierogi z kapustą (100g) - 170 kcal
  • karp smażony (100g) - 260 kcal
  • karp w galarecie z warzywami (100g) - 137 kcal
  • kutia (100g) - 250 kcal
  • szklanka kompotu z suszu - 200 kcal
  • śledzie w śmietanie (100g) - 97 kcal
  • śledzie w oleju (100g) - 300 kcal
  • ryba po grecku (100g) - 140 kcal
  • sałatka jarzynowa z majonezem (100g) - 240 kcal
  • bigos (100g) - 112 kcal
  • lukrowane pierniczki (100g) - 350 kcal
  • keks z bakaliami (100g) - 384 kcal
  • jabłecznik na kruchym cieście (100g) - 348 kcal
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/4 lata temu
wole nie widziec ile kalorii mialy te potrawy.. bo dzisiaj jeszcze ciasto jem
/4 lata temu
Częstym błędem jaki popełniamy podczas Świąt czy innych uroczystości, które wiążą się z jedzeniem jest unikanie jedzenia przez cały dzień, mając nadzieję, że w ten sposób nadmiar kalorii spożytych podczas kolacji nie odłoży się w postaci tkanki tłuszczowej. Najważniejsza w takich sytuacjach jest nie ilość kalorii spożytych w ciągu dnia, ale sposób przygotowania oraz komponowania posiłków a także ich regularne jedzenie przez cały dzień. Warto jeść więc nadal 4 posiłki plus kolację wigilijną, ale niech te wcześniejsze posiłki będą mniejsze niż zazwyczaj. Dzięki temu metabolizm nie będzie spowalniał.