Ćwicz z hula hop!

Z hula hop ćwiczą takie sławy jak Beyonce, Pink czy Michelle Obama, ćwiczy i ty!
Marta Kosakowska / 14.05.2013 11:26

Pamiętacie z dzieciństwa kolorową obręcz, która była wykorzystywana do "dziewczyńskich" zabaw na podwórku? Najwyższy czas sobie o niej przypomnieć, ponieważ dziś efektywny i przyjemny trening z wykorzystaniem hula hop jest na topie!  Z hula hop ćwiczą takie sławy jak Beyonce, Pink czy Michelle Obama, ćwiczy i ty!

Ćwicz z hula hop!

Fot. Fotolia

 

Rodowód hula hop sięga lat 50. XX wieku, kiedy to w Stanach Zjednoczonych firma Wham-O wypuściła na rynek kolorowe obręcze wykonane z plastikowych rurek. Nowość szybko zawojowała USA, a następnie cały świat. Zręcznościowa zabawa, polegająca na nieustannym kręceniu kołem wokół talii, bioder, ramion, nóg, klatki piersiowej, a nawet szyi stała się jedną z ulubionych aktywności dzieci i artystów cyrkowych. Przez pewien czas nieco zapomniana, dziś znów wraca do łask jako skuteczna forma treningu. Jak ćwiczyć z wykorzystaniem hula hop? Oto kilka propozycji! Przy odrobinie systematyczności szybko zobaczysz efekty w postaci szczuplejszej talii, smuklejszych bioder, jędrniejszych pośladków, a także zgrabniejszych nóg i ramion! Zaletą treningu z hula hop jest to, że można trenować praktycznie wszędzie, także podczas oglądania telewizji!

Wskazówka! Wybierając hula hop, pamiętaj o dobrze optymalnej wielkości koła. To idealne, po postawieniu na ziemi, powinno sięgać nam do wysokości żeber. Decydując się na zwykłą, plastikową obręcz, można wypełnić ją ryżem, grochem lub piaskiem, aby była cięższa. Wówczas trening będzie bardziej efektywny. W sprzedaży dostępne są również hula hop ze specjalnymi wypustkami masującymi, które dodatkowo wspomagają skuteczność ćwiczeń. Hula hop dla zaawansowanych amatorów tego rodzaju aktywności może ważyć nawet 2 kg!

Ćwiczenie na talię osy

Stań prosto w rozkroku nieco szerszym niż szerokość twoich bioder. Delikatnie ugnij kolana, ręce wyprostuj i unieś do góry lub ułóż skrzyżnie dłonie na ramionach. Kręć hula hop na wysokości talii, początkowo kilka minut, stopniowo wydłużając czas. Czynność powtórz, kręcąc obręczą w drugą stronę.

Czytaj też: 5 ćwiczeń na szczupłą talię

Ćwiczenie na jędrne pośladki i płaski brzuch

Połóż się plecach i unieś nogi do kąta prostego. Hula hop umieść między rozszerzonymi stopami, a następnie wolno opuszczaj nogi i zatrzymuj je tuż nad podłogą. Po czym ponownie unieś je do góry. Powtarzaj w trzech seriach po 12-15 powtórzeń.

Inne propozycje ćwiczeń: Ćwicz mięśnie brzucha stojąc!

Ćwiczenie na szczupłe ramiona

Wyprostuj rękę i umieść obręcz na nadgarstku. Starają się kręcić hula hop tak, aby przemieszczało się ono od nadgarstka do ramienia i z powrotem. Początkowo będzie to wymagało sporo skupienia, lecz po kilku dniach, ćwiczenie powinno wychodzić ci już znacznie lepiej!

Więcej tutaj: Ćwiczenia na piękne nogi i szczupłe ręce

Ćwiczenie na zgrabne nogi

Połóż się na plecach na macie do ćwiczeń. Unieś jedną nogę pod kątem 90 stopni, a następnie umieść hula hop w okolicy kostki. Kręć podobnie jak w przypadku ramion. Czynność powtórz również na drugą nogę.

Zobacz też: Wytrenuj sobie nogi!