Kręcenie hula-hop - jak się nauczyć fot. Fotolia

Kręcenie hula-hop - jak się nauczyć

Chciałabyś nauczyć się kręcić hula hop? Z naszymi sprawdzonymi w praktyce podpowiedziami na pewno ci się to uda. Przekonaj się sama!
Agata Bernaciak / 04.09.2019 14:16
Kręcenie hula-hop - jak się nauczyć fot. Fotolia

Regularne kręcenie hula hop może dać naprawdę wspaniałe efekty! Nie umiesz tego robić? Spokojnie, trening czyni mistrza!

Hula hop - co to jest i skąd się wzięło

Rodowód hula hop sięga lat 50. XX wieku, kiedy to w Stanach Zjednoczonych firma Wham-O wypuściła na rynek kolorowe obręcze wykonane z plastikowych rurekNowość szybko zawojowała USA, a następnie cały świat.

Zręcznościowa zabawa, polegająca na nieustannym kręceniu kołem wokół talii, bioder, ramion, nóg, klatki piersiowej, a nawet szyi stała się jedną z ulubionych aktywności dzieci i artystów cyrkowych.

Zalety treningu z hula hop

Przy odrobinie systematyczności szybko zobaczysz efekty w postaci szczuplejszej talii, smuklejszych bioder, jędrniejszych pośladków, a także zgrabniejszych nóg i ramion! Zaletą treningu z hula hop jest to, że można trenować praktycznie wszędzie, także podczas oglądania telewizji!

Pół godziny solidnego kręcenia może spalić do 200 kcal! W zasadzie trudno lepszego sojusznika w zwalczaniu brzusznego tłuszczyku…

Rodzaje hula hop

Standardowo opcje są dwie - lekkie, dostępne w sklepach dla dzieci zwykłe plastikowe obręcze oraz obciążane fitnessowe koła często dodatkowo wyposażone w masujące wypustki wewnątrz. Te pierwsze nie dają aż takiego efektu, ale są trudniejsze do utrzymywania w ruchu, więc przy odrobinie wytrwałości i zacięcia mogą również pozbawić nas kilku centymetrów w talii.

Te drugie, sprzedawane w sklepach sportowych, wymagają od mięśni więcej wysiłku i skuteczniej kształtują sylwetkę oraz pomagają spalać nawet dwukrotnie więcej kalorii. Ceny wahają się od 15 złotych za te najprostsze do 70 za te z wypustkami.

Zanim rozpoczniesz naukę...

Kup przede wszystkim odpowiedni rodzaj i rozmiar hula hop. Na początek wybierz takie bez dodatkowego obciążenia i bez wypustek. Dobrym wyborem jest takie, które po postawieniu na podłodze będzie sięgać do dolnych żeber. Pamiętaj! Większe kółko łatwiej wprowadzić w ruch.

Jak nauczyć się kręcić hula hop? Instrukcja krok po kroku

  1. Umieść kółko na wysokości talii i zacznij poruszać biodrami do przodu i do tyłu.
  2. Rękoma wpraw w ruch koło wokół własnej osi - cały czas poruszaj biodrami!
  3. Staraj się nadążyć za obracającym się kołem. Pomagaj sobie! Uginaj kolana, gdy hula hop zaczyna opadać, podrzucaj je biodrem, gdy przestaje się kręcić.
  4. Nie rezygnuj! To normalne, że na początku ciężko jest załapać ten ruch.

Wersja druga: Stań w rozkroku z jedną nogą wysuniętą do przodu, drugą lekko z tyłu i obręczą opierającą się o krzyż. Rozkręć koło pchnięciem w bok i staraj się utrzymać obroty hula hop poprzez przenoszenie ciężaru ciała na przednią i tylną nogę. Koło obija się w ten sposób o biodra, kręcąc się dalej równolegle do podłogi.

Obręcz można też wykorzystywać do obrotów na wyprostowanym, wyciągniętym do boku ramieniu albo w leżeniu na prostopadłej wyprostowanej nodze.

Jak trenować z hula hop?

Przede wszystkim bądź systematyczna. Zacznij od kilkuminutowych serii, a gdy uznasz, że jesteś na to gotowa, wymień hula hop na mniejsze i cięższe. Idealnym treningiem jest taki, który trwa co najmniej 20 minut. To naprawdę świetna zabawa!

Ćwiczenia wzmacniające

Możesz poza kręceniem wykorzystać koło do ćwiczeń wzmacniających mięśnie.

1. Płaski brzuch
Połóż się plecach i unieś nogi do kąta prostego. Hula hop umieść między rozszerzonymi stopami, a następnie wolno opuszczaj nogi i zatrzymuj je tuż nad podłogą. Po czym ponownie unieś je do góry. Powtarzaj w trzech seriach po 12-15 powtórzeń.

2. Zgrabne nogi
Połóż się na plecach na macie do ćwiczeń. Unieś jedną nogę pod kątem 90 stopni, a następnie umieść hula hop w okolicy kostki. Kręć podobnie jak w przypadku ramion. Czynność powtórz również drugą nogą.

Dowiedz się więcej: