Jak schudnąć bez diety? Mamy na to 11 sprawdzonych sposobów

Nie chcesz być na restrykcyjnej diecie, a pragniesz pozbyć się kilku nadprogramowych kilogramów? Mamy sprawdzone sposoby na to, jak schudnąć bez diety!
Agata Bernaciak / 4 miesiące temu
Jak schudnąć bez diety? Mamy na to 11 sprawdzonych sposobów fot. Fotolia

Chciałabyś stracić na wadze, ale nie potrafisz wytrwać na ścisłej diecie? Mamy dla ciebie 11 skutecznych rad, jak schudnąć! To nieprawda, że bez restrykcyjnej diety nie da się zrzucić zbędnych kilogramów. Wystarczy kilka pozornie drobnych zmian w jadłospisie i stylu życia, a waga sama zacznie spadać! Gwarantujemy :)

1. Im wolniej - tym skuteczniej

Nie stosuj radykalnych diet. Wystarczy, że zaczniesz jeść 5 małych posiłków dziennie. Na małe porcje organizm reaguje spowolnieniem przemiany materii. Pamiętaj jednak, że gdy wracasz do poprzedniego sposobu żywienia, większe porcje zamieniane są w tkankę tłuszczową, a nie w energię. Stąd bierze się efekt jo-jo.

2. Odchudzanie bez diety: woda twoim przyjacielem

Ciało ludzkie w 70% składa się z wody. Szara, matowa, napięta, nadwrażliwa skóra, skłonna do tworzenia się zmarszczek i starzenia się, świadczy o jej niedoborze. Woda wypłukuje z organizmu toksyny i złogi, zapobiegając przekształceniu ich w tkankę tłuszczową i cellulit. Utrzymuje skórę w dobrej formie. Szklanka wypita przed posiłkiem zmniejsza apetyt i sprawia, że mniej jemy. Najlepiej dostarczyć organizmowi 2,5 l dziennie (połowę przyjmujemy z posiłkami).

3. Na zimno czy na gorąco?

Każdego dnia na diecie bez diety jedz tylko jeden gorący posiłek. Porcja mięsa na zimno dostarczy Ci mniej kalorii niż taka sama prosto z patelni. Śpij w chłodniejszym pomieszczeniu (18-19°C) - to zmusi organizm do wydatkowania energii na utrzymanie odpowiedniej temperatury ciała. Warto nawet spać przy uchylonym oknie, dokładnie się przykrywając. Wtedy, bez najmniejszego wysiłku z Twojej strony, chudniesz we śnie.

4. Nie waż się codziennie

Jeśli rozpoczęłaś odchudzanie (nawet i bez diety), nie wchodź ciągle na wagę, wystarczy, że zrobisz to raz w tygodniu. Wtedy można zauważyć realne efekty diety. Każdy organizm reaguje indywidualnie, jedni chudną od razu, inni po kilku dniach. Oszczędź więc sobie przykrości, wyniki zbyt częstego ważenia się mogą Cię zniechęcić.

5. Zmień kolejność jedzenia

Chcesz dowiedzieć się, dlaczego Francuzki nie tyją? Są szczupłe, ponieważ zaczynają obiad od sałatki. Zawarty w warzywach błonnik pęcznieje w żołądku, dając uczucie sytości. Dzięki temu w czasie kolejnych dań jedzą znacznie mniej!

6. Odchudzanie bez diety: lukrecja na łakomstwo

Korzeń lukrecji jest słodki dzięki cukrowi o nazwie gliceryzyna. Zawiera też: flawonoidy, kwasy organiczne, garbniki. Pobudza układ pokarmowy i wątrobę do oczyszczenia z nadmiaru tłuszczu, przeciwdziała wzdęciom i pozwala opanować apetyt na słodycze.

Jak przygotować napar z lukrecji?

Zalej szklanką wrzątku łyżeczkę lukrecji w proszku, parz 15 min, przecedź. Kiedy poczujesz głód, wypij małymi łyczkami do 3 szklanek dziennie. To napój dla osób zdrowych, przeciwwskazaniem są problemy z nerkami, podwyższone ciśnienie, choroba wrzodowa, ciąża.

7. Niezastąpiony błonnik

Nie tylko ułatwia trawienie, ale dzięki niemu organizm wolniej wchłania glukozę, w efekcie czego dłużej nie czujesz głodu. Jedz więc warzywa i owoce, które obfitują w błonnik pokarmowy naturalnego pochodzenia.

8. Wybieraj kolor niebieski

To właśnie on zmniejsza łaknienie. Kup niebieskie talerze - zobaczysz, że będziesz zjadać mniej! Nawet wtedy, gdy włożysz sobie dużą porcję.

9. Postaw na smakowity aromat

Wąchanie świeżej lub suszonej mięty, suszonych jabłek albo świeżych wiśni znacznie zmniejsza apetyt, dając uczucie pełnego żołądka. Sprawdź sama!

10. Odchudzanie bez diety: ocet jabłkowy hamuje apetyt

Pij przed każdym posiłkiem szklankę wody z łyżką jabłkowego octu. Wspomaga spalanie tłuszczu, zapobiega jego odkładaniu się na brzuchu i udach. Poprawia też wchłanianie żelaza, stabilizuje poziom cukru we krwi, przez co hamuje apetyt na słodycze. Ocet jabłkowy można kupić, ale można też zrobić samemu.

Jak zrobić ocet jabłkowy? Zetrzyj owoce wraz ze skórką. 80 dag miazgi zalej litrem przegotowanej wody, dodaj po 10 dag miodu i drożdży do pieczenia oraz 2 dag chleba razowego. Zostaw w ciemnym miejscu bez przykrycia w temp. pokojowej, przemieszaj 3 razy dziennie drewnianą łyżką. Po 10 dniach przecedź, odciskając resztki. Jeszcze raz przecedź, zakryj gazą, odstaw w ciepłe miejsce na 40-60 dni, aż płyn się ustoi i stanie się jasny.

11. Jedz powoli...

...i najlepiej przy stole, na małym talerzu. Dzięki korzystaniu z mniejszych naczyń będziesz miała wrażenie, że zjadłaś tyle, co zawsze. Staraj się jeść tylko przy stole, w ten sposób unikniesz podjadania. Jedz wolniej, staraj się odkładać nóż i widelec między jednym a drugim kęsem.

Przeczytaj także:
6 zaskakujących czynników, które sprzyjają tyciu (niezwiązanych z jedzeniem)
Ektomorfik, endomorfik i mezomorfik – jaki jest Twój typ budowy?
Chcesz jeść zdrowo i chudnąć? Zobacz dietę Ewy Chodakowskiej! (jadłospis na 7 dni)

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (97)
/4 miesiące temu
wow nie wiedzialam, ze lepiej jesc na zimno
/5 miesięcy temu
Słuchajcie, ja korzystałam z pomocy Igora. Z całego seruducha moge polecic. Przemily i rzeczowy chłopak. Najbardziej przerażało mnie to, ze będę musiala ćwiczyć. Jednak była to bardzo prosta i przyjemna aktywność, po ktorej niesamowicie lepiej się czulam. Jeżeli ktos potrzebuje dobrego dietetyka, to zostawiam namiar- igortreneronline.pl
/6 miesięcy temu
Chudnięcie bez diety może być trudne. Dieta jest najważniejsza i nie chodzi o głodzenie! Do tego jakiś wysiłek fizyczny, może jakiś naturalny preparat wspomaający odchudzanie i wzmagający proces spalania tkanki tłuszczowej i uzupełniający utracone elementy. Mogę jeden nawet polecić - https://bit.ly/2prqdu5
POKAŻ KOMENTARZE (94)