Chcesz schudnąć? Zadbaj, by twoja dieta była bogata w białko!

To mit, że białko jest zarezerwowane tylko dla mężczyzn, którzy budują masę mięśniową. W jaki sposób białko przyczynia się do odchudzania? Ile białka powinnaś jeść na diecie odchudzającej? Sprawdź!
Julia Kot / 19.03.2015 09:36
Sałatka z piersią kurczaka. Sałatka bogata w białko. Kobieta w dżinsach trzyma talerz z sałatką na kolanach. fot. Adobe Stock

Białko to składnik pokarmowy kojarzony z kulturystami, którzy budują masę mięśniową i rzeźbią mięśnie. Nie każda z kobieta wie, że białko posiada również właściwości odchudzające, dlatego polecane jest dla pań, które chcą spalać tkankę tłuszczową. W jaki sposób białko może wspomagać proces odchudzania?

Białko a odchudzanie

Zapotrzebowanie na białko w czasie diety odchudzającej

Jeśli twoim marzeniem jest utrata zbędnych kilogramów to musisz doprowadzić do osiągnięcia tzw. ujemnego bilansu energetycznego. To fundament diety odchudzającej. Zgromadzony w zapasach tłuszcz zaczyna brać udział w procesach energetycznych naszego organizmu.

Prawidłowo dobrana dieta redukcyjna powinna dostarczać 30% energii z białka. Poziom węglowodanów należy obniżyć do  50% energii, zaś tłuszczy do około 20%. Takie proporcje sprawią, że metabolizm zostanie „podkręcony”, co przełoży się na szybsze spalanie kalorii.

W jaki sposób białko przyczynia się do odchudzania?

Zwiększony udział białka w diecie redukcyjnej sprawia, że metabolizm staje się szybszy (nawet o 25%), dzięki czemu chudniesz. Wyjaśnia to, dlaczego w dietach odchudzających bardzo często pojawiają się produkty wysokobiałkowe takie jak:

  • chuda wołowina,
  • pierś z kurczaka,
  • jaja,
  • nasiona roślin strączkowych,
  • produkty mleczne,
  • odżywki białkowe w proszku.

Odżywka białkowa - czy to dobry pomysł?

Codzienne obowiązki i szybkie tempo życia sprawiają, że często nie masz czasu, aby przygotować czasochłonne posiłki zalecane  przez dietetyka.

Warto więc wspomóc się odżywką białkową, który wzbogaci dietę o pełnowartościowe białko. Korzystnym nawykiem jest spożycie białka po wysiłku fizycznym. Wiele kobiet, które są na diecie odchudzającej, zaczyna dzień od porannego omletu z odżywką białkową.

Powoli zmienia się mentalność kobiet, jeśli chodzi o stosowanie suplementacji sportowej. Coraz więcej pań decyduje się na uzupełnianie swojej diety w m.in. białko. Wzrasta świadomość w zakresie zdrowego odżywiania czy treningu, mającego na celu wymodelowanie ciała.

Białko w diecie - korzyści ze zwiększonego spożycia białka

Białko zapewnia szereg korzyści, które docenią wszyscy na redukcji (diecie odchudzającej). Białko:

  • wspomaga odporność organizmu dzięki syntezie przeciwciał,
  • powoduje, że czujesz się syta, nie czujesz głodu, a tym samym spożywasz mniej kalorii,
  • przyspiesza regenerację organizmu po aktywności fizycznej,
  • reguluje gospodarkę hormonalną,
  • wspomaga kształtowanie sylwetki u osób, które regularnie trenują.

Białko uważane jest za kluczowy składnik pokarmowy, jeżeli stosujesz dietę redukcyjną. Warto więc zerwać z mitem, że białko jest elementem diety sportowców i śmiało włączyć je do codziennego jadłospisu.

Nie zapominaj, że chcąc osiągnąć sukces nie wystarczy sama suplementacja. Ona może jedynie wspomóc wysiłki. Odżywaj się zdrowo, sięgaj po warzywa i owoce, pij dużo wody mineralnej. Bez wątpienia liczy się także nasza aktywność fizyczna, która sprawi, że z dumą będziesz mogła latem pokazać ciało na plaży!

Autor: Aneta Rachwał-Adamczyk (kfd.pl)

Przeczytaj więcej o białku:
Białko serwatkowe wspomaga odchudzanie. Jakich efektów możesz się spodziewać?
Białko roślinne – gdzie go szukać? Wegańskie produkty bogate w białko
Dieta białkowa - gotowy jadłospis na 7 dni! Wypróbuj dietę białkową, poznaj jej najważniejsze zasady

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (5)
/16.10.2018 13:24
ja polecam białko konopne!
/08.10.2018 18:10
20%+30%+40%=90%. Gdzie pozostałe 10%?
/24.03.2015 15:48
Oczywiście, że białko to podstawa, najlepiej w połączeniu ze świeżymi warzywami :) U mnie ostatnio królują posiłki Smartfood (wysokobiałkowe), sprawdzają się, kiedy spędzam wiele godzin w pracy, a ostatnio niestety zdarza się :) Nie muszę może schudnąć bardzo dużo, ale zamierzam wyrzeźbić swoje ciało, a dzięki tej diecie i oczywiście ćwiczeniom, jestem na dobrej drodze, żeby to osiągnąć.
POKAŻ KOMENTARZE (2)