Dieta białkowa - gotowy jadłospis na 7 dni! Wypróbuj dietę proteinową, poznaj jej najważniejsze zasady!

Zastanawiasz się, na czym polega dieta białkowa? Sprawdź, co jeść, by schudnąć! Opracowaliśmy dla ciebie kompletny jadłospis diety proteinowej na 7 dni!
/ 13.11.2007 01:05
Kobieta jedząca sałatkę. Na stole produkty wysokobiałkowe: nabiał, jajka, mięso fot. Fotolia

Spis treści:

Dieta białkowa co jeść?

Dieta białkowa inaczej nazywana jest dietą proteinową. Codzienny jadłospis powinien składać się z 4 posiłków:

  • sycących śniadań - pierwszego i drugiego,
  • mięsnych obiadów
  • nabiałowych kolacji.

Ten sposób odchudzania opiera się na nabiale, jajkach i mięsie, ale jest również bogaty w owoce, warzywne surówki i sałatki!

Zasady diety proteinowej

  1. Pamiętaj, że mięsa, wędliny, sery i inne wyroby mleczne, które dostarczają organizmowi dużej dawki białka, powinny być produktami odtłuszczonymi!
  2. Codziennie należy wypijać przynajmniej 2 litry niegazowanej wody mineralnej, a mocną kawę i herbatę najlepiej zastąpić ziołowymi herbatkami.
  3. Stosując dietę białkową można schudnąć 4-5 kilogramów w ciągu miesiąca.
  4. Jadłospis proteinowy zakłada codzienne dostarczanie około 2-3 g białka na każdy kilogram masy ciała.

Jadłospis na cały tydzień

Dzień 1

  • Śniadanie: szklanka mleka zawierającego 2 % tłuszczu, 3 grzanki z 3 plasterkami polędwicy, a do tego napar z kopru włoskiego
  • II śniadanie: 150 gramów jogurtu naturalnego, jabłko
  • Obiad: udko kurczaka z rożna bez skóry, 2 czubate łyżki marchewki z groszkiem i łyżeczką oleju
  • Kolacja: dwa jajka sadzone, na odrobinie oleju, dwie szklanki fasolki szparagowej

Dzień 2

  • Śniadanie: szklanka maślanki, 3 suchary z 3 plasterkami szynki drobiowej, a do tego napar z anyżku
  • Drugie śniadanie: szklanka kefiru, grapefruit
  • Obiad: 200 gramów pieczonego w folii dorsza, 150 gramów gotowanych brokułów, pokrojona w paseczki papryka skropiona cytryną
  • Kolacja: omlet z 2 jaj z 2 plastrami sera żółtego, cztery liście zielonej sałaty z łyżką oliwy z oliwek

Dzień 3

  • Śniadanie: szklanka kefiru, 2 kromki chleba razowego, jajko na twardo, pomidor, a do tego herbata z malwy
  • Drugie śniadanie: 50 gramów serka homogenizowanego, dwie pomarańcze
  • Obiad: 200 gramów pieczonej piersi indyka, gotowane buraczki bez zasmażki
  • Kolacja: 50 gramów chudego serka wiejskiego ze szczypiorkiem i dużym pomidorem

Dzień 4

  • Śniadanie: szklanka kefiru, dwie kromki chleba graham z dwoma plasterkami sera żółtego, a do tego napar z łopianu
  • Drugie śniadanie: 150 ml jogurtu naturalnego i owoc - może być jabłko lub gruszka
  • Obiad: 150 gramów wątróbki drobiowej usmażonej z cebulą na odrobinie oleju, kiszony ogórek, pieczone jabłko
  • Kolacja: 100 gramów upieczonej piersi kurczaka, kabaczek lub cukinia z rusztu

Dzień 5

  • Śniadanie: kawa z mlekiem 2 % tł.,dwie kromki pumpernikla z 2 plasterkami szynki drobiowej, a do tego napar z pokrzywy
  • Drugie śniadanie: 75 gramów serka wiejskiego z truskawkami
  • Obiad: 150 gramów schabu pieczonego ze śliwkami, surówka z 2 porów i pomidora
  • Kolacja: 150 gramów pieczonego pstrąga, surówka ze 100 gramów kapusty kiszonej i jabłka

Dzień 6

  • Śniadanie: szklanka kefiru, 2 kromki chleba z 2 plasterkami sera białego chudego i ćwiartką wędzonej makreli, a do tego napar z pokrzywy
  • Drugie śniadanie: 50 gramów serka homogenizowanego do tego dwie mandarynki i kiwi
  • Obiad: 200 gramów pieczonej piersi kurczaka, 100 gramów białej kapusty z dodatkiem jabłka i skropionej cytryną
  • Kolacja: dwie parówki drobiowe, dwie cykorie z łyżeczką oliwy

Dzień 7

  • Śniadanie: szklanka mleka 2% tł., grahamka z 2 plasterkami żółtego sera i liściem sałaty, a do tego napar z malwy
  • Drugie śniadanie: 150 g kefiru i jabłko
  • Obiad: 100 gramów gotowanej piersi z indyka, 250 gram szpinaku z łyżeczką margaryny, pokrojony pomidor z cebulą
  • Kolacja: 200 gramów pieczonego pstrąga, 150 gramów surówki z selera i łyżki chrzanu

Drugi etap diety białkowej

Przez następne dwa tygodnie możesz jeść trochę więcej. Dania zostały uzupełnione dodatkowymi produktami, a kolację możesz wybrać spośród 3 wersji, jednak by utrzymać wagę należy spożywać nie więcej jak 1600 kalorii dziennie!

  • Śniadania uzupełnij o: jedną kromkę chleba razowego.
  • Drugie śniadania uzupełnij o: 1,5 raza więcej świeżych owoców.

Obiady uzupełnij o:

  • 3 razy w tygodniu 1,5 raza więcej surowych warzyw, 2 razy w tygodniu dodatków;
  • 3/4 szklanki ugotowanego razowego makaronu, albo pół szklanki gotowanego brązowego, a najlepiej dzikiego ryżu;
  • 2 razy w tygodniu pół szklanki gotowanej kaszy gryczanej lub puree z ugotowanych suchych strączkowych warzyw, np. grochu, fasoli czy soczewicy.

Na kolacje masz do wyboru:

  • 80-100 gramów chudego mięsa z rusztu (np. pierś z indyka lub kurczaka) z bułką grahamką i warzywami;
  • 150 gramów chudej ryby, do tego 200 gramów gotowanych warzyw i zupa warzywna, zabielana mlekiem z kromką razowego chleba;
  • dwie kromki razowego pieczywa z dwoma jajkami na twardo i sałatką z pomidorów i cebuli.

Przepisy diety proteinowej

Wypróbuj przepisy polecane w diecie wysokobiałkowej:

Dowiedz się więcej o diecie białkowej:
Jaką funkcję pełni białko? Gdzie występuje w żywności? Jakie jest zapotrzebowanie na białko?
10 kilogramów w miesiąc? To zyskasz dzięki diecie Dukana!
Chcesz zastosować dietę Dukana? Poznaj wady i zalety popularnej diety białkowej!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (32)
/11.12.2018 10:53
bardzo smaczny jadłospis diety białkowej!
/31.07.2017 12:02
Po diecie Dukana do dziś mam dość serka wiejskiego, ale schudłam 15 kg!
/09.04.2016 18:12
hahaha to raczej brzmi jak świetny przepis na sra..... kto to pisał??
POKAŻ KOMENTARZE (29)