POLECAMY

Wow! To zyskasz dzięki diecie Dukana!

10 kilogramów w miesiąc! Nic dziwnego, że dieta Dukana podbija świat. Sprawdź, jak ją stosować i co zawrzeć w codziennym jadłospisie!
Wow! To zyskasz dzięki diecie Dukana! fot. Fotolia

Jak stosować dietę Dukana?

Nie jest to dobry sposób odżywiania na całe życie. Dieta obciąża wątrobę i nerki, może też zaburzać pracę przewodu pokarmowego. Powinni jej unikać ci, którzy mają jakiekolwiek problemy zdrowotne, kobiety w ciąży oraz dzieci i młodzież. Zanim poddasz się tej kuracji, zrób badania krwi i moczu, by upewnić się, że jesteś zdrowa. Powtarzaj je co 3 tygodnie, to pozwoli w porę wykryć ewentualne nieprawidłowości i przerwać dietę.

I faza uderzeniowa 5-10 dni - jadłospis

Jest najtrudniejsza i najbardziej restrykcyjna. Przez pięć dni jesz wyłącznie produkty białkowe – bez ograniczeń, o dowolnej porze.

Wybierasz: chudą cielęcinę, polędwicę i rostbef wołowy, koninę, wątrobę cielęcą i wołową, wątróbki drobiowe, ryby (sardynka, makrela, tuńczyk, łosoś, sola, dorsz, pstrąg, miętus) i owoce morza, kurczak, indyk, jaja, chudy nabiał (jogurt, twaróg, mleko świeże i w proszku). Dozwolone są: ocet, zioła, czosnek, pietruszka, szalotka, szczypiorek, korniszony, marynowane cebulki, sok z cytryny, sól, musztarda, słodziki.`

Unikasz: wieprzowiny i jagnięciny, mięsa gęsi i kaczek, tłustych wędlin i nabiału, warzyw, owoców, pieczywa, kasz, makaronów, ryżu, cukru i słodyczy, keczupu, oleju, oliwy, masła i margaryny.

Pijesz 1,5 litra płynów dziennie, najlepiej wodę źródlaną, kawę, herbatę, herbatki ziołowe i colę light.

II faza naprzemienna do osiągnięcia wymarzonej wagi - jadłospis

Ten etap jest mniej rygorystyczny, bo dietę wzbogaca się warzywami. Możliwie często jedz je na surowo. Przez pięć dni jesz produkty białkowe i warzywa, potem znowu pięć dni tylko białko (jak w fazie 1.), naprzemiennie, aż do osiągnięcia pożądanej wagi.

Wybierasz: produkty białkowe jak w pierwszej fazie, a oprócz tego pomidory, ogórki, rzodkiewkę, szpinak, szparagi, pory, zieloną fasolkę, kapustę, grzyby, seler, koper, sałatę, cykorię, boćwinę, bakłażany, cukinię, paprykę, w niewielkich ilościach marchew oraz buraki. Dozwolony jest także olej parafinowy i ocet, z którego możesz przygotować sos winegret do surówek.

Unikasz: warzyw zawierających dużą ilość skrobi: kartofli, ryżu, kukurydzy, nasion roślin strączkowych i awokado.

III faza przejściowa (10 dni na każdy zgubiony kilogram) - jadłospis

Na tym etapie stopniowo rozszerzasz dietę. Oprócz produktów dozwolonych w II fazie możesz zjeść...

Produkty dozwolone: średniej wielkości owoc, 2 kromki pełnoziarnistego chleba, 40 gramów sera żółtego dziennie, 2 porcje produktów skrobiowych (ziemniaki, makaron) na tydzień, pieczeń z polędwicy wieprzowej.

Wybierasz wszystkie owoce z wyjątkiem: bananów, winogron, czereśni, orzechów i suszonych owoców, pełnoziarniste pieczywo, ser żółty, makaron, kuskus, soczewicę, ryż i ziemniaki.

Dodatkowo:

  • Dwa razy w tygodniu możesz delektować się „królewskim posiłkiem” – jesz to, na co masz ochotę, bez ograniczeń.
  • Jeden dzień w tygodniu to obowiązkowa ścisła dieta proteinowa (jak w I fazie).

IV Faza stabilizacji do końca życia - jadłospis

To etap normalnego odżywiania, szczególnie ważny dla tych, którzy rozpoczynali dietę z dużą nadwagą. Dukan zaleca, by trwał do końca życia, to pozwoli uniknąć efektu jo-jo. Trzeba jednak przestrzegać kilku zasad...

  • Przez 6 dni w tygodniu jesz wszystko, na co masz ochotę, byle z umiarem
  • Codziennie dodajesz do posiłków trzy łyżki otrąb owsianych. Możesz je namoczyć w wodzie, a potem zjeść lub dosypać do jogurtu, sosów lub sałatek,
  • Raz w tygodniu zachowujesz ścisłą dietę białkową. Jesz wtedy tylko produkty dozwolone w I fazie i pijesz co najmniej dwa litry wody źródlanej, co pozwala oczyścić organizm z produktów przemiany białka.

Unikasz: nadmiaru cukru i słodyczy, tłustych gatunków mięs i wędlin, alkoholu oraz fast foodów i chipsów.

Zobacz, jak powinnaś się odżywiać stosując tę dietę!

napisane na podstawie tekstu opublikowanego w dwutygodniku Pani Domu
Tagi: dieta
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (11)
/tydzień temu
Najbardziej skuteczne diety i plany treningowe w Polsce? TYLKO igortreneronline.pl Odchudzanie dla każdego! Wejdź teraz i zacznij jeszcze dzisiaj! Odchudzanie i budowanie formy jeszcze nigdy nie było tak proste! Wejdź teraz na: igortreneronline.pl
/3 tygodnie temu
Byłam na tej diecie i powiem szczerze, że osoby które mówią, ze efekt JoJo jest wielkim minusem tej diety i przez to jej nie polecają, to najwidoczniej nic nie wiedza o tej diecie i nie są wytrwałe. 3 faza diety jest fazą utrwalenia i ma za zadanie utrwalic nawyki zywieniowe, ktore maja zapobiec efektowi JoJo w przyszłości. Oczywiście w tej fazie nie spozywamy tylko produktów białkowych ale także wchodzą w to warzywa oraz pelnoziarniste chleby itp. Więc wszystkim tym, którzy chcą się podjąć jakiejkolwiek diety polecam pierw przeczytać jej pełne zalecenia i opis. W zwiazku z tym polecam stronę tylkodukan.pl polecam przeczytać nim przejdzie się na dietę dukana
/5 miesięcy temu
Dieta Dukana nie jest zdrowa. Najzdrowiej jest prowadzić aktywny tryb życia, uprawiać sporty, chodzić na basen. Do tego np. ja stosuję dietę pudełkową Białko eat fit, która jest super zbilansowana i specjalizuje się w diecie sportowej. Połączenie tych dwóch efektów jest piorunujące, po pierwsze chudnę, a po drugie brak efektu jojo.
POKAŻ KOMENTARZE (8)