Jak samodzielnie stworzyć dietę na masę?
Jak samodzielnie stworzyć dietę na masę?6 lat temu
Czy ułożenie diety na masę wymaga wizyty u dietetyka? Niekoniecznie. Można zrobić to samodzielnie uwzględniając odpowiedni podział na węglowodany, białka, tłuszcze. Na co jeszcze trzeba zwrócić uwagę? Czytaj więcej
Ile powinnam przytyć - wzór Brocka i Lorenza
Ile powinnam przytyć - wzór Brocka i Lorenza6 lat temu
Kalkulatory służące do obliczania prawidłowej wagi ciała są powszechnie dostępne oraz bardzo popularne. Prym wśród nich wiedzie BMI. Jednak to nie jedyna możliwość oszacowania wagi. Można skorzystać także z wzoru Brocka lub Lorentza i przekonać się, czy powinno się przytyć i ile. Jak z takich wzorów korzystać? Czytaj więcej
Dieta na masę – jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?
Dieta na masę – jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?6 lat temu
Zwiększanie masy musi odbywać się w przemyślany i zdrowy sposób. Istotne są nie tylko odpowiednio dobrane ćwiczenia, ale też dieta. Jak oszacować, ile kalorii powinno się dostarczać każdego dnia? Dlaczego potrzebne jest do tego rozpoznanie typu budowy ciała? Czytaj więcej
Budowa masy mięśniowej za pomocą nadwyżki kalorii
Budowa masy mięśniowej za pomocą nadwyżki kalorii6 lat temu
Stworzenie diety na masę ma zakładać nie tylko nadwyżkę kalorii, ale przede wszystkim dostarczanie organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Menu powinno zawierać zdrowe produkty, a nie przetworzone. Jak zatem zwiększyć kaloryczność menu? Co powinno się w nim znaleźć? Czytaj więcej
Zdrowa dieta wysokokaloryczna – czy to możliwe?
Zdrowa dieta wysokokaloryczna – czy to możliwe?6 lat temu
Dieta wysokokaloryczna zakłada spożywanie posiłków, których zawartość kaloryczna znacznie przewyższa dzienne zapotrzebowanie. W takim sposobie odżywiania ważne są nie tylko kalorie, ale też ilość i jakość posiłków. Jakimi zasadami kierować się, by dieta wysokokaloryczna była zdrowa i czy to możliwe? Czytaj więcej
Tłuszcze w budowie masy mięśniowej
Tłuszcze w budowie masy mięśniowej6 lat temu
Niezależnie od stosowanej diety powinniśmy spożywać tłuszcze, które często są demonizowane przez niektóre osoby, jakoby zagrażały naszemu zdrowiu. Tak może być, ale jedynie w przypadku nasyconych kwasów tłuszczowych. Gdzie je znaleźć i jak skomponować dietę na masę uwzględniając spożycie tłuszczy? Czytaj więcej
Oczyszczanie organizmu zimą – za i przeciw
Oczyszczanie organizmu zimą – za i przeciw6 lat temu
Zazwyczaj na detoks decydujemy się wiosną lub latem. Czy jego przeprowadzenie zimą jest niedozwolone? Niekoniecznie, ale z pewnością nieco trudniejsze. Jak powinniśmy ułożyć menu? Czy powinniśmy z niego wykluczyć wzmacniające odporność jogurty? Czytaj więcej
Głodówka i oczyszczanie - najczęstsze błędy
Głodówka i oczyszczanie - najczęstsze błędy6 lat temu
Brak aktywności fizycznej, snu, podjadanie i powrót do dawnych nawyków żywieniowych. Między innymi dlatego kuracja oczyszczająca nie może być zakończona sukcesem. Jakich błędów uniknąć, by pozbyć się toksyn czy też schudnąć kilka kilogramów? Czytaj więcej
Jak powinno wyglądać śniadanie w diecie na przytycie?
Jak powinno wyglądać śniadanie w diecie na przytycie?6 lat temu
Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia niezależnie od stosowanej diety. Powinno być odpowiednio skomponowane, by dostarczać organizmowi jak najwięcej witamin, substancji mineralnych i solidnej dawki kalorii. Co powinno znaleźć się w menu na śniadanie w diecie na przytycie? Dlaczego nie może zabraknąć owoców? Czytaj więcej
Białko to niezbędny składnik, jeśli chcesz zadbać i zwiększyć masę mięśniową! Ile powinnaś go jeść?
Białko to niezbędny składnik, jeśli chcesz zadbać i zwiększyć masę mięśniową! Ile powinnaś go jeść?6 lat temu
Dieta na masę mająca na celu zwiększenie wagi ciała powinna rozbudować mięśnie. Niezbędne do tego jest białko. Gdzie je znaleźć? Czy jego ilość zawarta w pokarmach jest wystarczająca? Jeśli nie, po jakie suplementy (odżywki) sięgnąć? Czytaj więcej