Ile razy w tygodniu ćwiczyć, żeby jak najszybciej schudnąć? Znamy w końcu odpowiedź!

Ile powinnaś ćwiczyć, aby osiągnąć zamierzony cel?

Karolina Kalinowska / 4 miesiące temu
Ile razy w tygodniu ćwiczyć, żeby jak najszybciej schudnąć? Znamy w końcu odpowiedź! fot. Fotolia

Regularna aktywność fizyczna pozwala utrzymać dobrą kondycję, sprawność i smukłą sylwetkę. Jest szczególnie ważna dla osób, którym zależy na pozbyciu się zbędnych kilogramów. Poprawa wyglądu i pierwsze zadowalające wyniki są możliwe już po kilku tygodniach regularnych treningów. Tylko ile razy w tygodniu ćwiczyć, aby zauważyć błyskawiczne efekty?

Ile godzin trzeba spać, żeby jak najwięcej schudnąć?

Jak często ćwiczyć?

Chcecie jak najszybciej zobaczyć efekty ćwiczeń? Kluczem do sukcesu jest systematyczność. Pomijanie treningów i długie przerwy między nimi mogą sprawić, że nie osiągniecie zamierzonego celu.

Nie ma znaczenia czy chcecie mieć szczupłe nogi, odstające pośladki czy smukły brzuch. Powinnyście ćwiczyć od 3 do 5 razy w tygodniu. Warto również pamiętać, że nie może to być jedynie bieganie lub podnoszenie ciężarów. Trening powinien być urozmaicony i zmuszać do wysiłku jak najwięcej grup mięśniowych. Najlepiej wykonywać ćwiczenia na różne partie ciała i łączyć trening wytrzymałościowy z siłowym. Dzięki temu unikniecie przemęczenia i maksymalnie wykorzystacie każdy trening.

Aby uzyskać zadowalające efekty w krótkim czasie, łączcie trening kardio (bieganie, jazda na rowerze, pływanie) z treningiem oporowym (brzuszki, pompki, przysiady, unoszenie nóg, wykroki). Pierwszy wykonujcie od 3 do 5 razy w tygodniu, a drugi 2-3 razy w tygodniu. Jak to zrobić?

  • Poniedziałek - idźcie pobiegać i zróbcie trening na górne części ciała;
  • Wtorek - wybierzcie się na jogę i wykonajcie kilka serii przysiadów;
  • Środa - czas na rower i trening mięśni brzucha;
  • Czwartek - czas na relaks
  • Piątek - bodycombat i trening nóg.

Rano, wieczorem czy po południu? Kiedy trenować, żeby schudnąć jak najwięcej?

Oczywiście wasze wyniki zależą od aktualnego poziomu sprawności. Jeżeli dopiero zaczynacie swoją przygodę z ćwiczeniami, to nie rzucajcie się z motyką na słońce. Na początku wykonujcie mniej intensywne treningi, które pozwolą wam poprawić kondycję, np. bieganie zamieńcie na marszobiegi, a intensywny trening bodycombat na pływanie. Dzięki temu zmniejszycie ryzyko wystąpienia kontuzji i będziecie zmotywowane do dalszej pracy. Niestety zbyt intensywne jednostki treningowe, które nie są dostosowane do waszych możliwości, będą miały odwrotny efekt. Szybko się zniechęcicie i wrócicie do starego trybu życia.

Trzeba zacząć małymi krokami. Z dnia na dzień nie dorobiłyście się 10 kilogramów nadwagi i zadyszki przy wchodzeniu po schodach na drugie piętro, więc nie liczcie, że błyskawicznie wrócicie do formy. To wszystko wymaga czasu, cierpliwości i systematyczności.

Trenujesz, a cały czas nie widzisz zadowalających efektów? Wiemy, jaka jest tego przyczyna!

Źródło: Business Insider

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/4 miesiące temu
Można biegać, trenować do zaje%&$! i nie wiadomo co jeszcze a i tak nic z tego nie będzie jeżeli ciągle będziecie żreć i przekraczać swoje dobowe zapotrzebowanie kaloryczne...