Jakie ćwiczenia na brzuch są najlepsze? Spal tłuszcz z tej części ciała!

Masz dość fałdek? Prezentujemy najskuteczniejsze ćwiczenia na brzuch, które przyniosą niesamowite efekty! Są proste, a ich wykonywanie nie zabierze ci dużo czasu. Sprawdź!
Agata Bernaciak / 14.06.2018 05:01

Ćwiczenia na brzuch wykonywane chociażby w domu to świetna alternatywa dla treningów w klubach fitness. Decydując się na nie, nie tylko szybko wyrzeźbisz mięśnie, ale również zaoszczędzisz sporo pieniędzy i czasu! Jak trenować brzuch, by był płaski? Oto 5 najlepszych propozycji ćwiczeń!

Spis treści:

  1. Top 5 najlepszych ćwiczeń na brzuch
  2. Najważniejsze zasady ćwiczeń na brzuch
  3. Jak spalić tłuszcz z brzucha?
  4. Dieta na płaski brzuch
  5. Jak przyspieszyć pojawienie się efektów?

5 najlepszych ćwiczeń na brzuch

Płaski brzuch to marzenie prawie każdej kobiety. W tej galerii znajdziesz 5 najskuteczniejszych ćwiczeń na mięśnie brzucha, które możesz wykonywać w dowolnej chwili w ciągu dnia. Do tego treningu potrzebna jest jedynie mata do ćwiczeń i odpowiednia motywacja! Postaraj się wprowadzać małe zmiany lub całkowicie zmieniać ćwiczenia.

Ważne! Nie zapominaj o rozgrzewce i rozciągnięciu mięśni po zakończeniu sesji treningowej. Postaraj się zachować maksymalnie 30 sekundowe przerwy między kolejnymi seriami.

Minimum wysiłku, maksimum efektu. Zobacz najlepsze ćwiczenia na brzuch!

Jeśli będziesz konsekwentnie trzymać się zaproponowanego przez nas planu, pierwsze efekty zobaczysz po upływie 2-3 tygodni. Co ci w tym pomoże? Przede wszystkim świadomość, że te ćwiczenia możesz wykonywać w domu. Dzięki temu wymówki związane z brakiem czasu nie będą miały racji bytu. Na wykonanie całego treningu potrzebujesz zaledwie około 30 minut.

Zajrzyj do naszej galerii i przekonaj się, jakie ćwiczenia na brzuch są najlepsze!

Najważniejsze zasady ćwiczeń na brzuch

  1. Ćwicz co drugi dzień, żeby mięśnie miały czas na regenerację.
  2. Pij co najmniej 2 litry wody niegazowanej dziennie.
  3. Włącz w plan treningowy ćwiczenia kardio.
  4. Odżywiaj się zdrowo – płaski brzuch robi się w kuchni!
  5. Zmieniaj zestawy ćwiczeń i stopniowo zwiększaj obciążenie i liczbę powtórzeń. Mięśnie brzucha szybko przyzwyczajają się do wysiłku.

Jak spalić tkankę tłuszczową z brzucha?

Standardowym sposobem na spalenie tkanki tłuszczowej są aeroby. Jest to jednostajna aktywność, przykładowo bieg lub jazda na rowerze, o niskiej intensywności.

Podczas treningu aerobowego początkowo organizm pobiera energię z rezerw glikogenu. Po jego wyczerpaniu, następuje spalanie tkanki tłuszczowej. Z niej energia zostaje spożywana dopiero po minimum 20 minutach trwania wysiłku. Im dłuższa będzie aktywność, tym bardziej zredukujesz ilość tkanki tłuszczowej.

Kolejną, bardziej zaawansowaną aktywnością, która w jeszcze szybszy i skuteczniejszy sposób pomaga pozbyć się rezerw tłuszczu, są interwały. Trening interwałowy polega na przeplataniu odcinku o wysokiej i niskiej intensywności. Podczas trwania wysiłku, organizm nie pobiera energii z tkanki tłuszczowej. Podnosi on jednak metabolizm spoczynkowy. Spalisz dużo więcej kalorii jeszcze długo po zakończeniu aktywności.

Jeśli zatem zależy ci na idealnie płaskim brzuchu, najpierw musisz spalić nadmiar tkanki tłuszczowej. Uda ci się to zrobić dołączając do naszych ćwiczeń na brzuch trening aerobowy lub interwałowy!

Ćwiczenia na brzuch a dieta

Pamiętaj, że jeśli zależy ci na osiągnięciu płaskiego brzucha, same ćwiczenia na brzuch w domu lub w klubie fitness nie wystarczą. By zauważyć efekty, konieczne jest przejście na odpowiednią dietę na płaski brzuch, która przyspieszy proces spalania tkanki tłuszczowej z tej części ciała ciała.

Jak przyspieszyć pojawienie się efektów? 5 niezawodnych sposobów

1. Zadbaj o odpowiednią dietę

Istnieje kilka zasad, których musisz się trzymać, jeśli chcesz zgubić brzuch i boczki. Po pierwsze nie jedz po godzinie 19. Po drugie zrezygnuj z produktów wysokoprzetworzonych, które mogą powodować wzdęcia - mowa o fast-foodach, potrawach smażonych, warzywach kapustnych i strączkowych. Jeśli wybierasz się na imprezę, zamiast piwa wybierz wytrawne wino.

Twoja dieta powinna obfitować w świeże warzywa i owoce, gotowane lub pieczone mięso, ryby. Pamiętaj o śniadaniu! W ten sposób ograniczysz spożycie kalorii i przyspieszysz metabolizm, co będzie skutkować utratą wagi. Zrezygnuj również z gazowanych i słodzonych napojów - podstawę nawodnienia powinna stanowić niegazowana woda mineralna.

2. Wysypiaj się

Większość z nas nawet nie zdaje sobie sprawy, jak ogromne znaczenie dla płaskiego brzucha stanowi sen. W sytuacji, w której jesteś przemęczona i niewyspana, w twoim organizmie wzrasta poziom kortyzolu (hormonu stresu), który sprzyja odkładaniu się tłuszczu właśnie w tej części ciała.

Zamiast więc siedzieć przed telewizorem do 24, połóż się do łóżka o 22. Po kilku dniach twój organizm przyzwyczai się do zasypiania o wcześniejszej porze, a ty natychmiast poczujesz poprawę nastroju i jakości życia!

3. Ćwicz kardio

Bieganie, marszobiegi, jazda na rowerze, czy ćwiczenie na orbitreku to rodzaje aktywności, które najszybciej pozwalają zgubić nadmiar kilogramów. Dopiero po spaleniu tkanki tłuszczowej zobaczysz zarys mięśni na brzuchu, które wypracowywałaś godzinami na siłowni czy w zaciszu własnego domu.

4. Wesprzyj rozwój mięśni brzucha

Oczywiście poza treningiem kardio nie rezygnuj z wykonywania brzuszków! Regularna praca nad mięśniami prostymi, dolnymi i skośnymi brzucha zawsze się opłaca.

5. Urozmaicaj treningi, by wytrwać w postanowieniu

Poza treningiem kardio i brzuszkami postaw również na inne formy aktywności, które pomogą ci wytrwać w postanowieniu. W wolnej chwili - zamiast leżeć przed telewizorem - idź na spacer z psem, umów się z koleżanką na plenerowy stretching, kręć hula hop w domu. Najważniejsze to nie rezygnować, a konsekwentnie zbliżać się do wytyczonego celu!

Zobacz 7 najlepszych ćwiczeń na dolne partie brzucha!